UGT valora molt positivament el traspàs de la inspecció de treball a la Generalitat

bandera.pngPel que fa al traspàs de Rodalies, la nostra organització lamenta que no hi hagi acord, ja que és urgent invertir en una xarxa que pateix incidències constantment i perquè el servei requereix d’una gestió pròxima als usuaris i usuàries

La UGT de Catalunya considera que la reunió d’ahir de la comissió bilateral Estat – Generalitat va assolir acords en matèria d’immigració i d’Inspecció de Treball que han de comportar avenços importants en la garantia dels drets dels treballadors i les treballadores de Catalunya.

Inspecció de Treball

El traspàs de la Inspecció de Treball a la Generalitat de Catalunya és una vella aspiració de la UGT de Catalunya. En aquest sentit, valorem molt positivament l’acord al que s’ha arribat per crear una Agència Catalana d’Inspecció de Treball, de la qual dependran directament els inspectors i inspectores. L’assumpció d’aquesta competència per part de la Generalitat ha de comportar, però, una millor gestió de la Inspecció, l’augment de les inspeccions realitzades i un augment del número d’inspectors que han de desenvolupar aquesta tasca, de manera que repercuteixi en una reducció de la sinistralitat laboral i una millor vigilància dels drets laborals dels treballadors i les treballadores. L’augment del nombre d’inspectors és una reivindicació història del nostre sindicat, ja que considerem que Catalunya necessita multiplicar per tres el contingent actual d’inspectors.

Immigració

El fet que sigui la Generalitat de Catalunya qui atorgui el permís inicial de treball ha de servir per agilitar els tràmits perquè les persones treballadores estrangeres puguin venir a Catalunya a treballar legalment, i d’altra banda, ha de servir també per reduir els terminis d’espera abans d’obtenir el permís de treball. Igualment valorem positivament el traspàs de competències en matèria d’homologació de títols no universitaris. La UGT de Catalunya espera que aquest traspàs de competències reverteixi en una més ràpida i millor atenció per a les persones estrangeres.

Servei de Rodalies

Pel que fa a la gestió del servei de Rodalies, el nostre sindicat lamenta que no s’hagi formalitzat encara l’acord per al traspàs. En primer lloc, perquè és urgent que s’acordi i executi amb caràcter immediat la inversió econòmica que necessita Rodalies per tal de garantir el bon funcionament del servei i la seva ampliació. En segon lloc, perquè la manca d’acord endarrereix de nou una gestió pròxima a la ciutadania d’un servei públic essencial per la mobilitat quotidiana.

{mxc}