UGT valora positivament que l’Audiència Nacional porti al TC la retallada del 5% i demana al govern

L’Alt Tribunal recolza els arguments del nostre sindicat contra el decret de retallada de sous dels empleats públics: vulneració de la llibertat sindical, dret a la negociació col·lectiva i dret d’igualtat

La UGT de Catalunya valora satisfactòriament que l’Audiència Nacional hagi decidit portar al Tribunal Constitucional la retallada del 5% del salari dels treballadors públics, i considera que l’auto, independentment de la resolució final d’aquest conflicte col·lectiu, recolza els arguments defensats pel nostre sindicat contra el decret, posant en dubte la seva constitucionalitat.

A Catalunya la UGT també va interposar recurs contra el decret de la Generalitat, amb l’aplicació del decret estatal al nostre país, i va establir una línia especial per coordinar la posada en marxa de tots el conflictes col·lectius davant les Administracions i empreses públiques; en aquest sentit, la nostra organització cada dia té més demandes dels treballadors per interposar conflictes col·lectius i a data d’avui ja son més de 200 conflictes interposats.

Tanmateix entenem que aquesta resolució, que afecta exclusivament l’àmbit de la “Fábrica Nacional de Moneda y Timbre”, es pot fer extensiva i esperem que també posarà en dubte la constitucionalitat d’altres conflictes col·lectius que hi ha en les Administracions Públiques.

L’Audiència Nacional recolza els arguments que des de la UGT hem defensat contra el decret de retallada de sous dels empleats i empleades públics, que són la vulneració de la llibertat sindical, el dret a la negociació col·lectiva i al dret d’igualtat.

Per això tornem a sol·licitar una rectificació per part del Govern de l’Estat en la seva política de vulneració dels acords signats (sis mesos després de signar una millora salarial per als treballadors de la funció pública, trenquen l’acord i baixen els salaris), de fer pagar la crisis als treballadors i treballadores del sector públic i de reduir la qualitat dels serveis públics que s’ofereixen a la ciutadania.