UGT valora positivament que l’audiència nacional qüestioni la constitucionalitat de la retallada

aula-universitaria

El nostre sindicat ja ha presentat al·legacions als dos plantejaments de qüestió de constitucionalitat plantejats per l’Alt Tribunal

La Federació de Serveis Públics de la UGT de Catalunya valora molt positivament la providència dictada per la Sala Social de la Audiència Nacional on fa constar dubtes sobre la constitucionalitat de la redacció donada a l’article que fa referència a la retallada salarial als funcionaris i al personal laboral de les administracions públiques del decret de mesures anticrisi del Govern de l’Estat.

La UGT sempre ha denunciat que el decret vulnera el dret a la llibertat sindical en relació al dret a la negociació col·lectiva i el dret d’igualtat, i per això va presentar conflicte col·lectiu davant dels tribunals. Arguments com la vigència de convenis i acords col·lectius signats en l’àmbit de les administracions públiques per al 2010 -on hi figuraven les noves taules salarials per enguany- i la no aplicació de la retallada salarial a tot el sector públic -excloent el personal laboral no directiu d’ens públics empresarials com Renfe, Adif i AENA- van prenent consistència.

La UGT ja ha presentat al·legacions als dos plantejaments de qüestió de constitucionalitat plantejats a la providència de l’Audiència Nacional.