UGT vol el concert administratiu contra la precarietat als serveis d’ocupació

elpunt.png El sindicat UGT ha proposat el sistema del concert administratiu per eliminar la precarietat dels treballadors dels serveis d’ocupació públics o, el que és el mateix, disposar de majors partides pressupostàries que permetin desenvolupar amb qualitat els programes d’inserció laboral tant als usuaris com als treballadors que els fan possibles.

Segons va explicar ahir la secretària d’Ocupació i Educació de la UGT de Catalunya, Neus Munté, actualment 1.432 professors d’escoles taller (329 treballadors), cases d’oficis (404), punts d’itineraris personals d’inserció (203) i agents d’ocupació i desenvolupament locals (496) treballen a Catalunya oferint aquest servei, però amb programes puntuals, la majoria contractats per ajuntaments i amb contractes temporals que duren el que duren les subvencions europees. D’aquests, n’hi ha que fa dotze, catorze o setze anys que encadenen contractes temporals, va explicar Munté. A més, cal sumar-hi els 9.987 alumnes treballadors de les cases d’oficis i les 14.959 persones beneficiades amb els programes d’inserció laboral.

«Molts dels alumnes de les cases d’ofici i escoles taller que reben formació o una beca són joves en perill d’exclusió que, si no estiguessin estudiant, estarien al carrer», diu Munté que demana al govern català «voluntat d’assumir el compromís econòmic que es deriva d’aquestes noves competències».

{mxc}