Un col·lectiu ciutadà denuncia davant la fiscalia els responsables de l’especulació contra el deute

euros

La UGT de Catalunya dóna suport a l’acció de protesta, que es vincula a la convocatòria de vaga general del 29 de setembre

La UGT de Catalunya dóna suport al col·lectiu Inflexió en la presentació d’una denúncia davant la Fiscalia del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya contra els responsables de l’especulació contra el deute públic.

La presentació de la denúncia serà demà dijous, 23 de setembre, a les 11 hores al TSJC (Pau Claris, 160, Barcelona). Més tard, a les 12 hores, s’oferirà una roda de premsa davant la seu del Deutsche Bank (Av. Diagonal, 446) per informar de l’acció i es farà entrega d’una còpia de la denúncia al responsable d’aquesta entitat.

La denúncia es basa en el fet que diversos agents econòmics podrien haver incorregut en el delicte tipificat a l’article 284 del Codi Penal (“maquinació per alterar el preu de les coses”), en difondre intencionadament rumors i falses informacions sobre la solvència de l’Estat, a fi d’enriquir-se especulant amb el preu del deute públic espanyol.

S’ha triat el Deutsche Bank per realitzar l’acció de protesta ja que aquesta entitat apareix reiteradament en les informacions relatives a aquest tipus de comportaments, tot i que hi ha una diversitat notable d’entitats i agents econòmics que poden haver incorregut en els mateixos comportaments, tant contra el deute públic espanyol com contra el deute públic de diversos Estats de la Unió Europea.

Els membres del col·lectiu Inflexió vinculen aquesta acció de protesta a la convocatòria de la vaga general del 29 de setembre, a la que donen activament suport, ja que creuen que és necessari subratllar que els comportaments especulatius que es troben en la base de l’actual crisi econòmica, o que es troben en la base d’algunes de les mesures econòmiques adoptades pels governs, tenen greus conseqüències socials i afecten el mateix principi democràtic.

Alhora, volen destacar que aquests comportaments tenen responsables perfectament identificables, i que es poden evitar mitjançant la regulació i la transparència dels mercats, mitjançant la democratització de la vida econòmica i financera, però també mitjançant la via penal quan es tracta de maniobres il·legals, com denuncien en el cas dels atacs especulatius contra el deute públic dels Estats.

Roda de premsa – denúncia contra especuladors deute públic
DIA: dijous, 23 de setembre de 2010
HORA:
12 hores.
LLOC:
Deutsche Bank (Av. Diagonal, 446, Barcelona).