Un nou fòrum reformarà els convenis col.lectius

elperiodico.gif La Generalitat, les patronals i els sindicats van constituir ahir el Consell de Relacions Laborals, un nou organisme paritari que encetarà el diàleg social. Un dels seus objectius serà la reforma de la negociació col.lectiva per reduir l’elevada xifra de convenis que existeixen en la comunitat, que pugen a 1.100.
Es tracta d’una assignatura que tenen pendent els sindicats i les patronals per agrupar convenis i reduir l’"excessiva atomització". La reforma també inclou com a objectiu la cobertura de la negociació col.lectiva de col.lectius en activitats econòmiques emergents.
El president de la Generalitat, José Montilla, va animar els sindicats i els empresaris a impulsar la "flexiseguretat" per adaptar les empreses als canvis mantenint la identitat del model laboral europeu. Montilla va destacar que Catalunya és la primera comunitat a posar en marxa una comissió de convenis col.lectius. A més a més d’aquesta comissió, el consell comptarà amb altres de salut laboral, contractació, igualtat i d’inspecció. La presidenta de l’organisme, la consellera de Treball, Mar Serna, va afirmar que l’òrgan serveixi per identificar els "reptes de futur".
Els dirigents de Foment, Pimec, la UGT i CCOO van mostrar les seves esperances en els resultats de l’organisme, tot i que van destacar la necessitat d’avaluar l’eficàcia del consell i que tingui un pressupost suficient. El consell obre la porta al fet que altres sindicats com USOC entrin en els àmbits territorials en què superen el 10% de representació.
{mxc}