Un sindicalista de Kosovo és detingut a Sèrbia

El sindicalista Hasan Abazi, de 65 anys i president del sindicat industrial SPMK de Kosovo, va ser detingut el passat 28 de març a la frontera de Sèrbia sota l’acusació d’espionatge. Abazi és dirigia a Croàcia per a una trobada de sindicats del sud-est d’Europa, quan va ser detingut per ordre del ministeri d’Interior serbi. Va ser retingut il•legalment més de 50 hores, sense possibilitat de contactar amb un advocat, i finalment es va decretar el seu empresonament durant 30 dies més.

Nombroses organitzacions sindicals i de defensa dels drets humans com Amnistia Internacional han denunciat les condicions i els motius de l’empresonament, motivat per raons polítiques (Sèrbia no reconeix Kosovo com un Estat independent).

El sindicat ha iniciat una campanya de recollida de suports per demanar l’alliberament de Hasan Abazi mitjançant l’enviament de missatges al govern serbi. Pots col•laborar amb aquesta campanya enviant tu també un missatge a través de la web: