Un treballador peruà de contingent de Carrefour sense seguretat social

carrefour.pngUn treballador peruà de Carrefour Express amb baixa per neumonia porta dos mesos sense cobrar res perquè encara no ha cotitzat els primers sis mesos a la Seguretat Social

La UGT de Catalunya vol denunciar el cas d’un treballador peruà del centre Carrefour Express a Vallfogona de Balaguer (La Noguera) que porta dos mesos sense cobrar perquè està de baixa per neumonia i la Seguretat Social no paga la prestació fins que no s’ha cotitzat un mínim de sis mesos.

El treballador, de 35 anys, va arribar a Espanya el passat mes de juny en un contingent de treballadors peruans portat per l’empresa Carrefour. Va començar a treballar al centre de Vallfogona de Balaguer el dia 14 de juliol, i el 7 de novembre va haver d’agafar la baixa per una neumonia (va estar ingressat a l’hospital durant una setmana). Encara li resten dues setmanes de baixa, però el treballador s’ha vist obligat a demanar l’alta al metge i tornar a treballar tot i el seu estat de salut, ja que la situació econòmica en què es troba és molt crítica perquè no ha cobrat res en els últims dos mesos. I tot degut a un "petit forat" del sistema de la Seguretat Social: fins que no s’ha treballat un primer període de carència de sis mesos, un treballador pot agafar la baixa, però no cobra la prestació.

Tot i ser la legislació igual per a tothom que treballa a Espanya, des del nostre sindicat considerem que, en situacions com aquestes, les grans multinacionals com Carrefour haurien de mostrar-se "responsables" dels treballadors i les treballadores que elles mateixes porten de l’estranger, ja que es tracta de persones en una situació social especial perquè habitualment no tenen familiars ni coneguts al nostre país. En el cas anterior, el treballador ha hagut de sobreviure durant aquest temps gràcies a la solidaritat dels seus companys de pis (procedents del mateix contingent peruà) i d’altres companys del centre de treball.

Des del nostre sindicat reclamem que en casos com aquest l’empresa avanci el sou al treballador que està de baixa perquè pugui subsistir, així com que informi als treballadors que porta de l’estranger de tots els detalls de la situació jurídica i laboral que es trobarà a Espanya.

{mxc}