Una cinquantena de treballadors de Barcelona Activa porten fins a set anys concatenant contractes temporals

logo-vector-barcelona-activaEn la reunió del Consell d’Administració de Barcelona Activa de demà, la UGT de Catalunya tornarà a exigir a l’Ajuntament de Barcelona que posi fi a la contractació irregular a l’organisme

La secció sindical de la UGT participarà demà al Consell d’Administració de Barcelona Activa per exigir un cop més als responsables polítics de l’organisme i de l’Ajuntament de Barcelona que posin fi a la indignant situació de contractació irregular que pateixen molts treballadors i treballadores des de fa anys, situació de la qual l’equip de Govern és perfectament coneixedor.

Concretament, es tracta d’una cinquantena de treballadors i treballadores que porten fins a set anys concatenant contractes temporals. Dins d’aquests, també hi ha personal amb contractes fixos-discontinus amb una antiguitat de fins a 18 anys a l’empresa i set anys sense cap discontinuïtat. Es dóna la circumstància que aquest personal en situació precària és precisament el que es dedica a l’assessorament de persones aturades i en situació de vulnerabilitat i exclusió social als barris de Barcelona. El nostre sindicat ha demanat al Servei d’Ocupació de Catalunya (SOC) certificats que acrediten que tots aquests treballadors han superat amb escreix el límit legal de contractació temporal.

A més, la secció sindical de la UGT a Barcelona Activa denuncia que l’Ajuntament també es nega a complir amb l’obligació legal –que tenen tots els ajuntaments, organismes autònoms i empreses municipals- de publicar les dades relatives a la massa salarial i a la taxa de reposició (altes i baixes en la contractació de l’any precedent i criteris d’aquestes). En aquest sentit, l’Ajuntament tampoc compleix amb la llei de transparència, segons la qual hauria de fer públics els salaris, també dels directius. Ni respecta la legislació laboral més bàsica, per la qual ha de facilitar aquesta informació als comitès d’empresa, en aquest cas de l’Ajuntament de Barcelona i de Barcelona Activa.

L’any passat la secció sindical de la UGT ja va presentar dues queixes davant la Síndica de Greuges de Barcelona denunciant la contractació irregular i la manca de resposta sobre la massa salarial i la taxa de reposició. En el seu informe, que el nostre sindicat tornarà a presentar demà als membres del Consell d’Administració de Barcelona Activa, la Síndica adverteix a l’Ajuntament que ha de complir amb l’obligació legal de transparència i publicar les dades relatives a la massa salarial, i li recomana posar fi a la situació de precarietat  laboral dels treballadors que hagin superat el límit de la contractació temporal i vetllar per tal que no hi hagi una utilització irregular de la contractació de durada determinada.

El nostre sindicat també resta a l’espera del pronunciament de la Inspecció de Treball, a qui vam denunciar el passat mes de febrer tant la situació de contractació irregular a Barcelona Activa com la manca d’informació sobre la massa salarial i la taxa de reposició a l’organisme.