Una delegació de la UGT de Catalunya participarà demà en la manifestació a Madrid que acompanyarà Rubén Ranz i José Manuel Nogales al jutjat penal

yosoypiqueteLa Fiscalia demana per als dos sindicalistes set anys de presó per la seva participació en un piquet informatiu durant la vaga general del 29M del 2012

Una delegació de la UGT de Catalunya participarà demà en la manifestació convocada per la UGT i CCOO a Madrid per acompanyar als companys Rubén Ranz i José Manuel Nogales fins al Jutjat Penal número 1, on seran jutjats per la seva participació en un piquet informatiu durant la vaga general del 29 de març del 2012.

La delegació catalana sortirà de Barcelona aquesta nit en autocar. La manifestació s’iniciarà demà dimecres, 21 de juny, a les 8 hores al Parc Quinta de Torre Arias, al carrer Alcalá 511 de Madrid, i marxarà fins al carrer Julián Camarillo 11, davant dels jutjats.

Rubén Ranz i José Manuel Nogales, coneguts com “els dos de la Plaza de la Lealtad”, van ser detinguts injustament per participar en un piquet informatiu a la Plaza de la Lealtad de Madrid durant la vaga del 29M i seran jutjats per uns delictes que no van cometre i pels quals el fiscal demana set anys de presó per atemptat a l’autoritat i contra els drets dels treballadors, segons l’article 315.3 del Codi Penal.

Amb aquesta manifestació, la UGT vol mostrar el suport als nostres companys, detinguts i encausats per defensar un dret fonamental com és el dret de vaga, denunciar aquesta injustícia i exigir un cop més la derogació de l’article 315.3 del Codi Penal i la modificació del mateix perquè no es puguin utilitzar altres articles, com el 173, per perseguir treballadors i sindicalistes que exerceixen el seu dret.

Article 315.3 del Codi Penal: “Quienes actuando en grupo o individualmente, pero de acuerdo con otros, coaccionen a otras personas a iniciar o continuar una huelga, serán castigados con la pena de prisión de un año y nueve meses hasta tres años o con la pena de multa de dieciocho meses a veinticuatro meses.”

Article 173.1 del Codi Penal:El que infligiera a otra persona un trato degradante, menoscabando gravemente su integridad moral, será castigado con la pena de prisión de seis meses a dos años.

Con la misma pena serán castigados los que, en el ámbito de cualquier relación laboral o funcionarial y prevaliéndose de su relación de superioridad, realicen contra otro de forma reiterada actos hostiles o humillantes que, sin llegar a constituir trato degradante, supongan grave acoso contra la víctima.”

Gairebé 300 sindicalistes, dels quals 89 de la UGT, han estat encausats per exercir el dret fonamental a la vaga, majoritàriament per la seva participació en les vagues generals del 29 de setembre del 2010 i del 29 de març del 2012, contra la reforma laboral del PSOE i la del PP, respectivament.

Ahir a Sant Boi de Llobregat, en l’acte organitzat per la UGT i CCOO del Baix Llobregat de constitució a la comarca de la “Plataforma en defensa dels 300 processats per la vaga general, per la derogació de l’article 315.3 del Codi Penal i contra la llei mordassa”, els grups parlamentaris del PSC, ERC i Catalunya Sí que Es Pot es van adherir al manifest de la plataforma, que insta a derogar l’article 315.3 del Codi Penal i la llei mordassa, i crear un marc jurídic que garanteixi el lliure i efectiu exercici del dret de vaga de les persones treballadores.