Una nova baralla multitudinària a la presó de Ponent agreuja la situació dels treballadors dels centres penitenciaris

L’Administració continua aplicant unes nefastes polítiques de personal que neguen la realitat de les presons catalanes.

Després dels greus incidents que es van produir la setmana passada al centre penitenciari de Brians 2, des de UGT Presons hem de lamentar novament una baralla multitudinària en un centre penitenciari, aquest cop al centre penitenciari de Ponent.

Les estadístiques demostren que, amb caràcter general, a tots els centres penitenciaris catalans estan augmentant les agressions als professionals penitenciaris i els incidents greus protagonitzats per interns. Això es confirma dia rere dia, com podem veure en aquesta nova baralla multitudinària al centre penitenciari de Ponent, on també han augmentat alarmantment les situacions de risc com baralles i aldarulls. Només la immediata actuació de la plantilla va poder evitar que els greus incidents es transformessin en desastre i es va poder reconduir la situació gràcies a l’eficàcia i la professionalitat dels treballadors de servei, amb l’aplicació de mitjans coercitius consistents en l’aïllament provisional de 8 interns.

Des de UGT Presons denunciem que al nostre sistema penitenciari s’està visualitzant l’augment exponencial d’interns de països de l’est d’Europa, això és una realitat ineludible, i Ponent no n’és pas una excepció. Aquest augment està afectant d’una manera evident el nostre sistema amb un canvi de perfil d’interns que tenen unes característiques molt marcades relacionades amb la violència, les màfies i l’extorsió. Si a aquest perfil li sumem el desarrelament que pateixen, sense contacte amb la família moltes vegades, i amb pocs o cap ingrés econòmic, tenim el caldo de cultiu perfecte perquè situacions com la viscuda aquesta setmana es reprodueixin sovint.

UGT Presons portem mesos advertint que s’han de prendre mesures per abordar aquesta problemàtica però en lloc de fer-ho l’Administració, en un altre exemple del menyspreu amb el que tracta el nostre col·lectiu, continua aplicant unes nefastes polítiques de personal consistents a negar la realitat i no dotar del personal necessari els centres penitenciaris, no cobrint el 100% de les centenars de baixes mèdiques que tenim, ni les vacants que es van produint per diferents circumstàncies.

Des de UGT exigim a l’Administració que obri els ulls d’una vegada a la realitat i es deixi de “projectes” de futur, ja que sense la col·laboració dels professionals penitenciaris, els seus somnis mai podran portar-los a terme.

UGT Presons exigim que es doti de personal els centres amb la dotació de personal que marca la RLT i que hi hagi una cobertura total de les baixes. Aquesta situació només pot anar a pitjor si no prenen mesures i evidentment s’agreujarà amb l’arribada del període de vacances.