Una sentència obliga l’Ajuntament de Cambrils a readmetre cinc treballadors interins acomiadats fa un any i que estaven contractats en frau de llei

cambrilsLa UGT de Catalunya exigeix a l’Ajuntament de Cambrils (Baix Camp) la readmissió immediata de cinc treballadors interins acomiadats al gener del 2013, tal com dicta la sentència del Jutjat Social número 1 de Reus, amb data 29 de gener del 2014, guanyada pels serveis jurídics del nostre sindicat.

El Ple de l’Ajuntament de Cambrils del 29 de gener del 2013 va aprovar l’eliminació de tres places de funcionaris de carrera i 11 de personal laboral per causes econòmiques i organitzatives. D’aquests 11 treballadors interins, 8 van decidir demandar el consistori, assessorats per la UGT de Catalunya, i demanar la nul·litat del seu acomiadament.

Els treballadors consideren que el seu acomiadament és nul perquè, en tractar-se d’interins, l’Ajuntament els va acomiadar sense indemnització. Tanmateix, aquests treballadors portaven anys treballant per a l’Ajuntament – algun des del 2002- amb diferents contractes successius, el que suposa un frau de llei.

La sentència reconeix, en el cas de cinc treballadors, que la contractació temporal és irregular, ja que la relació laboral amb l’Ajuntament era superior a tres anys. Per tant, els considera treballadors indefinits no fixes i dictamina que el seu acomiadament és nul i obliga el consistori a readmetre’ls de manera immediata i a abonar-los els salaris de tramitació. En el cas dels altres tres treballadors, amb relació contractual posterior a gener del 2010, el jutge no admet la demanda.