Unes 10.000 persones surten al carrer per reclamar igualitat i salaris dignes tot i la pluja

1demaigUnes 10.000 persones s'han manifestat aquest dimarts al migdia a Barcelona malgrat la pluja en la marxa convocada conjuntament pels sindicats CCOO i UGT amb motiu del Dia del Treball. El lema de la manifestació ha estat "Per la igualtat, ocupació i salaris dignes". Nombrosos representants polítics també hi han assistit.
La pluja ha estat especialment intensa a l'inici de la mobilització, motiu pel qual el secretari general de CCOO a Catalunya, Joan Coscubiela, ha obert la marxa al crit de "Faci sol o plogui molt, el sindicalisme es mou". Tant ell com Joan Álvarez, secretari general d'UGT a Catalunya, han reclamat salaris dignes i igualtat de gènere a la feina. Acompanyant-los a la capçalera de la manifestació hi havia Pilar Manjón, presidenta de l'Associació de Víctimes 11-M, que es trobava a Barcelona en una reunió de CCOO, sindicat al qual està afiliada. Dos membres del col·lectiu independentista Maulets han llençat pintura groga contra la pancarta que encapçlava la manifestació, per protestar "contra el sindicalisme groc i de pactisme". Després de continuar la marxa amb la pancarta tancada, finalment han decidit prescindir-ne.

En els parlaments finals, els líder sindicals han defensat l'Estatut davant una possible retallada del Constitucional, i Álvarez ha assegurat que "ha valgut la pena". Un altre punt en el què han coincidit a estat a l'hora d'expressar la seva solidaritat amb els sindicalistes d'Andorra.

Per la seva banda, USOC ha aplegat unes 1.500 persones en la seva manifestació també pel centre de Barcelona, sota el lema "Pel progrés de Catalunya, més indústria, més serveis". La secretària general d'USOC, Antònia Gil, ha criticat el pacte interconfederal signat per CCOO i UGT, tot i que al mateix temps ha qualificat d'"imprescindible" la unitat d'acció entre els tres sindicats. La CGT, Intersindical-CSC i CNT també han protagonitzat manifestacions pròpies, en tots els casos d'uns centenars de persones. Igualment s'han fet manifestacions a Tarragona, Girona i Lleida.

Madrid se solidaritza amb Delphi
Tant el secretari general de CCOO, José María Fidalgo, com el d'UGT, Cándido Méndez, han fet una menció especial als treballadors de Delphi a Cadis en l'inici de la manifestació a Madrid. En aquest sentit, Méndez ha dit que a totes les manifestacions que es fessin a Espanya estaria present el problema de Delphi, una qüestió "fonamental". Unes 3.000 persones segons la delegació del Govern i deu cops més segons els sindicats han participat en la marxa.

De fet, la situació de Delphi ha facilitat una marxa massiva a Cadis (entre 10.000 i 20.000 persones), organitzada conjuntament pels sindicats majoritaris.