Manifestació històrica a Barcelona de 150.000 persones contra la tisorada

mani8j

La UGT de Catalunya considera que la vaga i la manifestació multitudinària d’avui són un avís al Govern per a futures decisions que suposin una retallada de drets socials i laborals

La UGT de Catalunya valora com un rotund èxit la manifestació convocada aquest migdia al centre de Barcelona i que ha aplegat unes 150.000 persones contra la “tisorada” del Govern central i de la Generalitat. Per al nostre sindicat es tracta d’una manifestació històrica i del punt culminant de la jornada de vaga d’avui al sector públic, que ha tingut un seguiment segons les primeres dades d’entre el 73 i 75%.

Per a la nostra organització la manifestació d’avui representa una clara expressió i visibilització del rebuig dels treballadors i les treballadores de la funció pública i de molts altres ciutadans i ciutadanes contra les mesures governamentals per reduir el dèficit públic. Unes mesures que tornen a exigir sacrificis a la classe treballadora i als pensionistes, i que suposen un atac als serveis públics i a l’Estat del Benestar, mentre que no contemplen cap acció sobre els que més tenen ni sobre el sector financer, per exemple. A més, es tracta d’unes mesures dictades pels mercats internacionals que faran augmentar l’atur i que no ens faran sortir d’aquesta crisi, ja que no serviran per reactivar el consum i, per tant, l’economia.

Davant d’aquesta ofensiva neoliberal internacional que vivim contra els drets socials i el model social europeu, els sindicats som les úniques organitzacions que plantem cara. Des de la UGT de Catalunya esperem que la vaga i la manifestació multitudinària d’avui serveixin d’avís al govern per a futures decisions que suposin una retallada de drets socials i laborals.