Uns 25.000 treballadors del transport per carretera de Barcelona estan cridats a la vaga de tres dies que comença demà

busLa reforma laboral permet a les patronals deixar morir el conveni per desregular totalment el sector

La UGT i CCOO de Catalunya han convocat una primera sèrie de jornades de vaga al sector del transport per carretera i logística de la província de Barcelona els dies 20, 21 i 22 de març.

El Conveni Col•lectiu del Sector de Transport per Carretera i Logística de la Província de Barcelona va vèncer el 31 de desembre del 2010. Durant aquest dos anys, les dues patronals -l’Associació Catalana d’Empreses de Transport de Mercaderies (ACET) i la Federació Catalana de Transports de Barcelona (TRANSCALIT)- s’han negat a negociar perquè esperen que, gràcies a la reforma laboral del PP, el conveni perdi vigència el proper 8 de juliol i el sector quedi desregulat. L’única referència seria un acord a nivell estatal que ni tan sols té taules salarials, de manera que les noves contractacions es farien amb el salari mínim interprofessional, i a més es perdrien les antiguitats, la jornada es desregularia, etc.

Aquest bloqueig patronal de les negociacions s’està produint amb els convenis de totes les províncies espanyoles.

Els treballadors i les treballadors del sector no estan disposats a perdre tots els seus drets i permetre la desregulació total de les seves relacions laborals. Per això han convocat a partir de demà la primera tongada de vagues, que es repetiran després de Setmana Santa si ACET i TRANSCALIT no canvien d’actitud i s’avenen a negociar.

Estan convocats a la vaga uns 25.000 treballadors i treballadores de 1.500 empreses a la província de Barcelona, com DHL, TRADISA, Azkar o TDN.