URAPAC-UGT alerta que els abusos de la gran distribució escanya el futur del camp

reparto

Aquest matí, la Unió de Ramaders i Pagesos de Catalunya (URAPAC), adscrita a la UGT de Catalunya, ha repartit de manera gratuïta 3.000 safates de productes carnis a la Via Júlia (districte de Nou Barris de Barcelona) per denunciar els abusius i creixents marges comercials de les cadenes de distribució. D’aquesta manera, els professionals del camp volen conscienciar la societat de la diferència entre el preu que ells cobren com a productors i el que paga finalment el consumidor, com podem comprovar en les següents dades:

Preu que cobren els ramaders

Preu que paguen els consumidors

Diferència (benefici del distribuïdor)

Vedella de primera

1,63 €/k

2,81 €/k

72,4%

Preus a finals de gener de 2011, Observatori de Preus dels Aliments del Ministeri de Medi Ambient, Medi Rural i Marí.

És a dir, que pel preu de dos cafès en un bar el consumidor podria comprar directament a un ramader gairebé 1 quilo de vedella de primera ó dos quilos de porc de primera ó un conill ó dos quilos de pollaste ó 9,5 litres de llet.

La gran distribució abusa dels agricultors i els ramaders fins al punt que aquests s’enfronten a la desaparció, ja que no poden seguir venent els seus productes per sota del que els costa produir-los.   En l’acte, al qual hi han participat Jaume Torra, ramader i president d’URAPAC-UGT de Catalunya, i Lorenzo Ramos, secretari general de la Unión de Pequeños Agriculotres y Ganaderos (UPA-UGT), s’han recollit signatures per demanar al Govern de l’Estat, a la Generalitat i als partits polítics la tramitació urgent de la Llei de qualitat agroalimentària, un instrument de reequilibri de la cadena comercial.   En aquests enllaços podeu veure algunes imatges del repartiment de safates de productes carnis realitzat aquest matí a la Via Júlia: