Vaga avui i demà dels treballadors dels serveis a bord de l’AVE

ave

L’empresa Cremonini Rail Ibèrica, prestadora dels serveis d’atenció i restauració a bord dels trens de Llarga Distància i AVE des de desembre del 2009, ve vulnerant els convenis col·lectius pels quals es regeixen les relacions laborals amb els seus treballadors i treballadores. No obstant això, des del passat mes de gener la situació ha empitjorat, començant a produir-se impagaments a la plantilla, la qual cosa s’ha convocat vaga per als dies 18 i 19 de març, 20 i 21 d’abril i 1 i 2 de maig.

Les reivindicacions principals dels treballadors i treballadores de l’empresa Cremonini Rail Ibèrica es resumeixen, entre d’altres, en els quatre punts següents:

• Constitució de la Taula Negociadora del Conveni Col·lectiu que unifiqui i racionalitzi les condicions laborals de tots els treballadors i treballadores, un dels temes a què es nega l’empresa, que pretèn lligar-ho a un pla de viabilitat basat en la destrucció d’ocupació estable.
  • Abonament de les quantitats que es deuen a la plantilla, que parteixen dels endarreriments i revisions salarials pactades en conveni col·lectiu, així com una partida econòmica corresponent a l’1,3% de la massa salarial per al personal subrogat des de l’empresa Wagons lits, taxada en 364 euros bruts per treballador. En total, suposa una quantitat d’uns 1.000 euros per treballador.
  • Negociació dels gràfics de servei imposats unilateralment per l’empresa, tant en els paràmetres com en el repartiment de les càrregues de treball, així com la formació necessària per portar-ho a efecte. Posada en marxa d’un sistema que permeti la comprovació de les jornades mensuals a cobrar, així com les variables, per poder reduir les múltiples incidències en les nòmines.
  • Establiment d’un pla de millora i manteniment del material i logística que permeti desenvolupar el nostre treball en unes condicions òptimes de salut laboral.