vigilancia-salud
Celebrem el retorn a la universalització del dret a la sanitat a Catalunya i reclamem que l’aprovació de les disposicions reglamentàries es faci en un termini màxim de sis mesos
La UGT de Catalunya i la Federació d’Empleats i Empleades dels Serveis Públics de la UGT de Catalunya celebrem l’aprovació de la Llei d’universalització de l’assistència sanitària a través del Servei Català de la Salut, aprovada aquest matí al Parlament de Catalunya.
En valorem positivament que s’assoleixi a Catalunya, amb càrrec a fons públics, la universalització i homogeneïtzació dels nivells d’accés a l’assistència sanitària i la recuperació d’un dret universal manllevat per la reforma sanitària endegada pel PP el 2012.
El reial decret aprovat a Madrid fa cinc anys a Madrid va suprimir el dret de salut com a dret universal, limitant-ne l’accés a les persones immigrades indocumentades, els joves majors de 26 que no han cotitzat a la Seguretat Social, les persones que treballen en l’economia informal o les dones que s’han dedicat al treball domèstic. Alhora, va introduir barreres econòmiques en l’accés a tractaments i va reduir l’eficiència de les mesures preventives i de control de la salut pública.
La Llei aprovada avui al Parlament reverteix aquesta situació a Catalunya, tot garantint el retorn de la universalització de la sanitat pública per als col·lectius que van quedar exclosos mitjançant la reforma de 2012.
Des de la UGT de Catalunya i la FeSP-UGT de Catalunya reclamem que, un cop la llei entri en vigor, l’aprovació de les disposicions reglamentàries es faci en un termini màxim de sis mesos.

Un comentari a “Valorem positivament la Llei d’Universalització de l’assistència sanitària aprovada avui pel Parlament

1. Soy inmigrante con 26 años viviendo en este país Catalunya , me siento feliz con esta noticia, por la ley del PP del 2012 no me ha sido posible reagrupar a mi padre, pero gracias a la Ley de Universalizacion mi padre puede ser atendido y ahora vive conmigo, gracias Catalunya