Vetlla pel Lleure Educatiu

lleure-educatiuEls treballadors del sector continuen les mobilitzacions en defensa del seu conveni col·lectiu amb una concentració demà a la Plaça de Sant Jaume

La UGT i CCOO de Catalunya han convocat demà dijous, 20 de febrer, a les 19 hores una “vetlla” a la Plaça de Sant Jaume pel sector del lleure educatiu i sociocultural. Els treballadors i les treballadores aniran vestits de negre i portaran espelmes per escenificar la mort del sector i del seu conveni, cada cop més precaris.

La concentració forma part del calendari de mobilitzacions iniciades aquest mes al sector, davant el bloqueig del conveni col·lectiu per part de les patronals des de l’any 2011. El conveni del lleure educatiu afecta entre 25.000 i 30.000 professionals a Catalunya –depenent del moment de l’any- de menjadors escolars, acollida matinal i de tarda, activitats extraescolars, punts d’informació juvenil, ludoteques, casals i centres cívics, cases de colònies, escoles de natura, etc.

La mesa de conveni es va reunir per darrera vegada el passat dia 12 i la nova proposta de la patronal va ser d’un augment al setembre del 2014 del 0,25% i un altre increment del 0,25% al 2015. Tot i que el plantejament inicial era de congelació salarial per al 2014 i al 2015 un augment del 0,25%, continuem considerant que és una proposta inacceptable per als treballadors i les treballadores del sector, amb sous baixos i que ja han patit una pèrdua de poder adquisitiu aproximada d’un 8% des del 2011.

Si la patronal continua amb la seva actitud immobilista, el 6 de març es convocarà una vaga general del sector.