Vicente Boluda no paga la nòmina de juny ni l’extra als treballadors d’Unión Naval de Barcelona

vaixell-bcnLa UGT de Catalunya denuncia que de les 140 empreses del Grup Boluda, la plantilla d’Unión Naval de Barcelona és l’única que encara no ha cobrat la nòmina del mes de juny ni la paga extra d’estiu. Els treballadors i les treballadores consideren que l’empresari Vicente Boluda els està represaliant per defensar els seus llocs de treball a Barcelona i impugnar la decisió de traslladar la drassana a València.

La UGT de Catalunya ha denunciat reiteradament que rere la intenció de tancar Unión Naval de Barcelona s’amaguen interessos econòmics, ja que es tracta d’una empresa amb beneficis i amb una càrrega de treball suficient. El grup Boluda ha decidit, sense cap motiu aparent, retornar a l’Autoritat Portuària de Barcelona la concessió dels terrenys on està assentada l’empresa, tot i que encara li queden 11 anys de concessió. Per al nostre sindicat no té sentit i no s’entén que una empresa solvent i generadora de riquesa pugui tancar-se després de més de 140 anys d’estar establerta al port de Barcelona, especialment tenint en compte que és l’única que hi ha a Catalunya que es dedica a la reparació de vaixells.

Unión Naval de Barcelona té actualment 95 treballadors en plantilla, tot i que si es compten les indústries auxiliars el volum de persones que hi treballen pot oscil·lar entre les 200 i les 250. És una empresa amb guanys, que el 2009 va obtenir uns beneficis d’explotació d’entre un milió i un milió i mig d’euros, i a qui no falta càrrega de treball.

La UGT de Catalunya sospita que darrere la renúncia a la concessió s’amaguen interessos ocults, ja que l’empresa Marina 92 (de la qual l’Autoritat Portuària és accionista minoritària), que es dedica a la reparació de iots de luxe, té la intenció de licitar per la concessió. Cal destacar que recentment s’ha construït un hotel just davant de les instal·lacions d’Unión Naval de Barcelona, i pels sindicats no és casual que es prefereixi, a partir d’ara, que les vistes de l’hotel siguin de iots de luxe i no de vaixells de càrrega.