16è Congrés de la UGT de Catalunya

Per veure totes les notícies relacionades amb el 16è Congrés de la UGT de Catalunya, cliqueu l’enllaç.

Dimecres, 16 de desembre

9.30 h: Recepció de delegats i delegades i convidats i convidades.
10 h: Obertura del Congrés, a càrrec de Núria Solé, secretària d’organització de la UGT de Catalunya.
10:10 h: Primer dictamen Comissió de credencials.
10:25 h: Propostes i elecció de la mesa del Congrés.
10:30 h: Salutacions president/presidenta mesa del Congrés:
10:40 h: Intervencions institucionals:
  • Intervenció de Jaume Collboni, tinent d’alcalde de l’Ajuntament de Barcelona.
  • Intervenció de Chakir El Homrani, conseller de Treball, Afers Socials i Famílies de la Generalitat de Catalunya.
11 h: Vídeo convidats/convidades internacionals.
11:05 h: Vídeo cooperació.
11:10 h: Intervenció Javier Fernández, secretari general UGT Asturias.
11:15 h: Intervenció Javier Pacheco, secretari general CCOO de Catalunya.
11:25 h: Intervenció Rafel Espartero, secretari organització UGT.
11:45 h: Vídeo resum gestió.
11:50 h: Presentació de l’informe de gestió del Secretariat Nacional de Catalunya, a càrrec de Camil Ros, secretari general de la UGT de Catalunya.

16 h: Continua l’informe de gestió:
  • Presentació dels informes de gestió del Comitè Nacional i de la Comissió de Control Econòmic.
  • Torn de paraules.
  • Rèplica del secretari general de la UGT de Catalunya, Josep M. Àlvarez.
  • Votació a mà alçada de l’informe de gestió.
 19 h (aprox): Finalitza la sessió.

Dijous, 17 de desembre

16 h: Vídeo del Congrés.
16:10 h: Mocions d’urgència.
16:20 h: Proclamació dels membres electes pel 16è Congrés.
Mocions d’urgència.
16:30 h: Acte cloenda. Intervencions:
  • Pedro Hojas, secretari general UGT FICA.
  • Pere Aragonès, viceperesident d’Economia i Hisenda de la Generalitat de Catalunya.
  • Josep M. Àlvarez, secretari general de la UGT.
  • Secretari/secretària general de la UGT de Catalunya.

Com arribar?

Palau de Congressos – Fira de Barcelona
Avinguda de la Reina Maria Cristina, s/n

Ampliar mapa

Per anar al Congrés pots anar en transport públic:
  • FGC, estació Pl. Espanya
  • Metro, línies 1 i 3.

Ampliar plànol

L’SNC escollit en el 16è Congrés (desembre de 2020) es compon actualment de 16 membres, que exerceixen les secretaries següents:

Camil Ros i Duran

Secretari general

Neix a Vallromanes (Vallès Oriental) el 1972 i viu a Girona. Té estudis d’Administratiu i va començar a treballar amb 15 anys en tasques administratives a diferents empreses del sector de la construcció. S’inicia en els moviments socials i la política amb 14 anys, fent assemblees a l’Institut de FP de Montornès del Vallès durant les vagues d’estudiants de mitjans dels anys 80, i també es va declarar insubmís de la prestació social substitutòria l’any 1994. Entra al sindicat l’any 1996 com a cofundador de l’Avalot – Joves de la UGT de Catalunya. De 1998 a 2008 va ser secretari general de la UGT de les Comarques Gironines. El 2008 entra a formar part del Secretariat Nacional de la UGT de Catalunya, primer com a secretari de Política Sectorial i a partir del 2009 com a secretari de Política Sindical i coordinador de l’Àrea Externa. Des de l’any 2016, secretari general de la UGT de Catalunya.

Matías Carnero i Sojo

President

Neix l’any 1968 a Barcelona. El 1987 comença a treballar a la SEAT com a operari de muntatge. El 1988 és escollit delegat al comitè d’empresa de SEAT Zona Franca i el 2001 esdevé president del comitè d’empresa de SEAT Martorell. Des del 2003 és membre del Comitè Europeu i del Comitè Mundial del Grup Volkswagen. El 2009 entra a formar part del Secretariat Nacional de la UGT de Catalunya, primer com a secretari adjunt a la Secretaria General, l’any 2013 com a secretari general adjunt i el 2016 com a president, càrrec que renova al 16è Congrés.

Núria Solé i Domingo

Vicesecretària general

Neix l’any 1960 a Lleida. És diplomada en Treball Social des de 1980 i entra el 1982 a treballar a l’Ajuntament de Lleida com a assistent social d’atenció primària. L’any 1992 s’afilia a la UGT de Catalunya, i el 1994 esdevé presidenta del Comitè d’Empresa de l’Ajuntament de Lleida. El 2006 passa a ser-ne la presidenta de la Junta de Personal, càrrec que ostentarà fins al 2012. L’any 2005 entra en l’executiva de la Federació de Serveis Públics de la UGT de les Terres de Lleida. El 2009 és escollida secretària d’Organització de la UGT de les Terres de Lleida i n’és secretària general del 2013 al 2016. Fins al 2020, secretària d’Organització de la UGT de Catalunya i presidenta del patronat d’IDFO.

Jordi Camallonga i Mateu

Secretari adjunt a la Secretaria General

Neix l’any 1957 a Barcelona. El 1978 s’afilia a la UGT de Catalunya. Comença a treballar en el sector sanitari, a l’Hospital del Mar i més tard passa a formar part de  l’Ajuntament de Barcelona. De 2001 a 2003 s’encarrega de la Secretaria de Territori i Petita Empresa de la UGT de Catalunya. L’any 2003 és escollit vicesecretari general de la Federació de Serveis Públics. El 2009 torna a formar part del Secretariat Nacional de Catalunya com a secretari d’Organització i coordinador de l’Àrea Interna del sindicat. Del 2016 al 2020, vicesecretari general.

David Papiol i Bernal

Secretari d’Organització i coordinador de l’Àrea Interna

Neix l’any 1972 a Barcelona. És tècnic superior en Indústria Alimentària. Des de l’any 1993 és treballador de l’empresa Expafruit i des de 1998 n’és delegat i president del comitè d’empresa. Ha estat secretari d’Organització de la Federació Agroalimentària de la UGT del Baix Llobregat (1998) i també el secretari general (1999). L’any 2004 és escollit secretari d’Organització de la Federació Agroalimentària a nivell nacional i l’any 2009 n’esdevé el secretari general de la federació. L’any 2011 es produeix la fusió de la Federació Agroalimentària amb la Federació d’Indústries Afins, i és elegit secretari d’Organització de la nova Federació d’Indústria i Treballadors Agraris (FITAG). L’any 2013 esdevé secretari de Moviments Socials i Igualtat de la UGT de Catalunya i, fins a l’any 2020, secretari de Mobilitzacions i Agitació. Actualment, també és president de l’Associació d’Ajuda Mútua d’Immigrants a Catalunya (AMIC – UGT de Catalunya).

Núria Gilgado i Barbadilla

Secretària de Política Sindical i coordinadora de l’Àrea Externa

Neix a Barcelona l’any 1977. És diplomada en Relacions Laborals per la Universitat de Barcelona, llicenciada en Ciències del Treball per la UOC i estudia Dret. També és Postgrau en Relacions Laborals i Negociació Col·lectiva per la Universitat de Barcelona. L’any 1999 entra a treballar a l’empresa Transports Redur i n’és escollida delegada l’any 2003. Des del 2008 és treballadora de Metro de Barcelona. L’any 2005 entra a formar part de l’executiva de l’antiga Federació de Transports, Comunicacions i Mar, primer com a secretària d’Igualtat i després (2009) com a secretària d’Acció Sindical. L’any 2013 és escollida secretària d’Acció Sindical de la Federació de Serveis per a la Mobilitat i el Consum (SMC) de la UGT de Catalunya, fins al 2016, quan entra al Secretariat Nacional de Catalunya com a secretària de Política Sindical, càrrec que revalida al 16è Congrés i que compagina amb la coordinació de l’Àrea Externa del sindicat. Forma part del Consell de Relacions Laborals i del Patronat del Tribunal Laboral de Catalunya, del Consell de Direcció del SOC i de la Comissió de Seguiment del Consell del diàleg social.

Omar Minguillón García

Secretari de la Regió Metropolitana

Neix a l’Hospitalet del Llobregat l’any 1973. És treballador d’Iberia Líneas Aéreas a l’Aeroport de Barcelona des del 1992. Afiliat a la UGT des del 1991, ha mantingut diferents càrrecs en l’àmbit federal i territorial, així com diverses responsabilitat en la seva secció sindical des del 1993, quan també passa a formar part de l’Avalot com a membre de la Coordinadora Nacional. L’any 2005, passa a portar l’àrea de Política Institucional de l’antiga Federació de Transports, Comunicació i Mar; l’any 2012, secretari d’Acció Sindical a la UGT del  Baix Llobregat; i el 2015,  secretari general del Sector Transports de la FeSMC-UGT de Catalunya.

Gemma Bescós Orrios

Secretària d’Administració

Neix l’any 1973 a Barcelona. Llicenciada en Economia per la Universitat de Barcelona l’any 1996. L’any 1997 s’afilia a la UGT i s’incorpora al Gabinet Tècnic del sindicat on aplica els seus coneixements en anàlisi econòmica. Directora de l’Anuari Sociolaboral de la UGT de Catalunya els anys 2000 i 2001. L’any 2002, coordinadora tècnica de la Secretaria d’Administració del sindicat. L’any 2013, assumeix la Direcció Financera de la UGT de Catalunya.

José Antonio Pasadas Muñoz

Secretari de Polítiques Sectorials i Transició Justa

Neix l’any 1976 a Granada. Diplomat en Relacions Laborals per la Universitat de Granada, Executive MBA per EAE Business School i és Màster en Política Industrial per la Universitat de Zaragoza i Postgrau en Relacions Laborals i Negociació Col·lectiva per la Universitat de Barcelona. També és tècnic intermig en prevenció de riscos laborals. Curs ‘Indústria 4.0. Com abordar els reptes de la digitalitzazió empresarial’ (Acció). Estudis de Biologia a la Universitat de Granada. L’any 2002 comença a treballar com a organitzador sindical a la UGT de l’Anoia-Alt Penedès-Garraf, i l’any 2003 esdevé responsable del sector de Construcció en aquest territori. L’any 2006 entra a formar part de l’executiva de la Federació del Metall, Construcció i Afins (MCA) de la UGT de Catalunya com a secretari de Política Sindical fins l’any 2016, any en què és escollit secretari de Polítiques Sectorials de la UGT de Catalunya, secretaria a la que ara suma la de Transició Justa.

Eva M. Gajardo Rodríguez

Secretària d’Igualtat i Formació Professional

Neix l’any 1968 a Fuente del Maestre (Badajoz). Comença a treballar a la cadena de supermercats Condis i el 1998 es fa càrrec de l’acció sindical de la UGT dins l’empresa. El 2009 és escollida secretària de Polítiques d’Igualtat de la Federació de Comerç, Hostaleria, Turisme i Joc de la UGT de Catalunya. Més endavant esdevé la responsable del Sector de Comerç de la federació fins al 2013, any en què passa a formar part del Secretariat Nacional de la UGT de Catalunya. L’any 2016 és reelegida i passa a ser secretària d’Igualtat i Formació professional, càrrec pel que torna a ser escollida pel 16è Congrés. Participa a la Comissió Nacional per a la intervenció coordinada contra la violència masclista i també és membre del Consell de la Formació Professional, tant a nivell català com de la ciutat de Barcelona, i del Consell de Relacions Laborals.

Enriqueta Durán Cordero

Secretària de Política Social

Neix l’any 1958 a Lourdes (França). L’any 1979 comença a treballar per a l’Administració General de l’Estat. El 1989 es diploma a l’Escola Universitària de Treball Social de Barcelona. L’any 1990 forma part de la Comissió Diocesana d’Immigració (Càritas) i el 1992 exerceix de treballadora social al Centre Penitenciari Can Brians. El 1994 s’integra als equips d’Atenció a la Infància i l’Adolescència de l’Ajuntament de Barcelona i el 2003 entra a la Junta de personal del consistori en representació de la UGT. Des de 2008 i fins al 2016 és responsable del sector de Dependència de la Federació de Serveis Públics de la UGT de Catalunya (posteriorment, Serveis Socials i Igualtat). Des del 2016 és secretària de Polítiques Socials al Secretariat Nacional de Catalunya, càrrec que renova en el 16è Congrés.

Sandra Cañete Reverte

Secretària de Comunicació i Imatge

Neix l’any 1973 a Barcelona. Diplomada en Relacions Laborals l’any 2010 i postgrau de Community Manager i Social Media per la Universitat de Barcelona. S’afilia a la UGT l’any 2000. Primera secretària comarcal del Sector de Transports de la UGT al Vallès Oriental-Maresme (VOM) l’any 2004. Va formar part de la Comissió Executiva del Sector de Carreteres i Urbans (FNTCN). Fins l’any 2020, secretària de Política Sindical i Comunicació a la UGT del Vallès Occidental. Treballadora de DHL Parcel i secretària general de la secció sindical de la UGT en aquesta empresa.

Carlos de Pablo Torrecilla

Secretari de Política Institucional

Neix l’any 1967 a Barcelona. Llicenciat en Dret per la Universitat de Barcelona i advocat en exercici. Treballador d’Aigües de Barcelona des de l’any 1993. L’any 1997 s’afilia a la UGT. Fundador de la secció sindical de la UGT a Aigües de Barcelona, de la qual en va ser secretari general durant 12 anys, i coordinador general de la UGT del grup AGBAR a l’Estat. És mediador i conciliador del Tribunal Laboral de Catalunya des de l’any 1998. Ha format part els darrers 20 anys de diferents òrgans de direcció de la UGT. Va ser membre de la Comissió Executiva de la Federació d’Indústries Afins de Catalunya (FIA), responsable del Sector de l’Aigua de la Federació estatal; i els darrers deu anys, primer va formar part de l’equip de direcció de la UGT del Baix Llobregat, essent-ne el seu secretari comarcal els darrers dos mandats.

Sandra Zapatero i Zapata

Secretària del Treball Autònom

Neix l’any 1978 a La Pobla de Lillet. És diplomada en Direcció i Administració d’Empresa i té estudis de  Tributació i Postgrau de Relacions Laborals i Negociació Col·lectiva. Va portar la gestió de recursos humans i finances en una empresa a Vilassar de Mar. Al 2002 s’afilia a la UGT de Catalunya i comença a treballar per a la CTAC-Autònoms, entitat de la que n’és presidenta des del 2016. És consellera del Consell de Treball Econòmic i Social de Catalunya i membre del Consell Català del Treball Autònom des del 2019. Així mateix és conciliadora del Tribunal TRADE de Catalunya.

Demelsa Mateos Medina

Secretària adjunta d’Organització
Neix l’any 1984 a Lleida. Cicle formatiu de grau superior de prevenció de riscos laborals. Grau en Dret. Màster en coach i psicologia infantil i adolescent. Entra a treballar a la MCA de la UGT Terres de Lleida l’any 2001 com a organitzadora sindical i l’any 2002, ho és per a la FTA Terres de Lleida. L’any 2008 passa a ser la  secretària d’Organització de la FTA Terres de Lleida i després, secretària d’Organització de la FITAG Terres de Lleida. L’any 2013, entra a portar la Secretaria d’Acció Sindical de la UGT Terres de Lleida i, al 2016, passa a ser-ne la secretària d’Organització.

Cecilio Limiñana Sibina

Secretari adjunt de la Regió Metropolitana

Neix l’any 1969 a Barcelona. Extensió universitària en Relacions Laborals i formació en Ciències Polítiques. Empleat públic a l’Ajuntament del Prat de Llobregat, passa a formar part de la secció sindical al 1993 i el 1999 esdevé president del comitè. El 2005, passa a ser secretari d’Organització de la FSP del Baix Llobregat i, des del 2010 i fins avui, n’és el secretari comarcal.

En el marc del 16è Congrés de la UGT de Catalunya, s’han aprovat cinc resolucions d’urgència:

Resolució: Contra la demagògia pseudofranquista, defensem-nos!
Resolució: Per la tramitació immediata de l’indult de la companya Dolors Bassa i de la resta d’empresonats
Resolució: Persones migrants, persones amb drets
Resolució: Per la derogació de les reformes laborals, cap a la jornada laboral de les 32 hores setmanals i l’increment del salari mínim interprofessional
Resolució: Rebuig a la proposta del ministre Escrivá d’incrementar el càlcul de la pensió fins als 35 anys cotitzats