ZF Boge Elastmetall vol tancar la planta de Santa Perpètua i deixar al carrer 97 famílies

amortiguador.jpg
El comitè aturarà la producció la setmana que ve, si la direcció no replanteja la seva oferta d’indemnitzacions

La multinacional alemanya ZF Boge Elastmetall SAU ha presentat un Expedient d’extinció de contractes per a 97 treballadors i treballadores de la planta de Santa Perpètua de la Mogoda (Vallès Ocidental), que implicaria el tancament de la fàbrica i deixar la plantilla sencera al carrer.

La direcció del grup a la qual pertany, ZF Boge, va comunicar al comitè la decisió "irrevocable" de tancament el passat 8 de gener, alegant causes organitzatives, tècniques i econòmiques. Aquesta empresa ja va aplicar un ERO de suspensió de contractes l’any passat, que va ser acceptat per la plantilla.

El comitè d’empresa considera que el tancament és una clara deslocalització encoberta, ja que tot apunta a que la direcció del grup vol desmuntar la planta de Santa Perpètua, i emportar-se la producció a d’altres fàbriques que té a Alemanya, Eslovàquia i la Xina. En el cas d’Alemania, ZF Boge té previst endur-s’hi les peces que ténen més valor afegit a la planta de Bönn.

Des que el Departament de Treball fa de mediadora de les reunions, el comitè i la direcció ja s’han reunit cinc vegades per intentar arribar a un acord en matèria d’indemnitzacions. L’empresa, però, no es mou de la seva oferta de 40 dies per any treballat amb un topall de 20 mensualitats.

La UGT, majoritària al comitè, considera que la proposta és irrisòria i que està molt allunyada de les posicions sindicals (70 dies d’indemnització per any treballat, sense cap topall).

ZF Boge Elastmetall, que té la seu social a Espanya a Sant Quirze del Vallès, ja ha tancat dues empreses del grup ubicades al nostre país: una d’elles -Nacam-, l’any 2006, amb una plantilla de 197 treballadors, i als quals van marxar amb 45 dies per any treballat sense cap topall; en el cas de l’altra empresa, Ansa Lemförder, situada a Burgos, va començar a tancar-la a mitjan de l’any passat i va deixar al carrer 227 treballadors, que van cobrar indemnitzacions d’al voltant de 60 dies per any, sense topall.

Aturades a partir de dilluns

La setmana que ve es reprendran les negociacions entre la part sindical i la direcció. Per part d’el comitè d’empresa, ja ha avisat que si la direcció no millora la proposta que ha posat damunt la taula, convocarà aturades de la producció.

Mentrestant, els treballadors han decidit fer visible la seva protesta col·locant pancartes al centre de treball.{mxc}