logo_ugt
Rbla. del Raval 29-35, 08001 - Barcelona
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

El sector del Contact Center diem prou

Davant l’immobilisme I bloqueig permanent de la patronal CEX UGT i CCOO pactem el calendari de vagues més extens en la història del sector de Contact Center.

Després de les concentracions i l’aturada de dues hores, convocades al mes de març per la UGT i CCOO, la resposta de la patronal a la taula de negociació segueix sent una negativa continua a tot.

La patronal, no vol aplicar la reforma laboral en matèria de contractació i les grans empreses del sector, pretenen incentivar la contracció a través de les ETTs i així, evitar els contractes indefinits. S’hi suma que no hi ha voluntat per equiparar els salaris mileuristes del sector a l’IPC acumulat ni recuperar la pèrdua salarial des del 2019, any del darrer increment salarial.

Tampoc volen establir la subrogació com a garantia per preservar llocs de treball en el cas de canvi d’empresa en la prestació de serveis. De fet, volen continuar acomiadant ràpid i de la forma més econòmica possible.

Finalment, s’han negat a aplicar el RD de teletreball i pretenen que les treballadores i treballadors del sector continuïn teletreballant sense cap compensació econòmica, tot i les despeses que suposa sobretot pel que fa a factures de la llar, i amb els drets laborals els més limitats possibles.

En definitiva, com es pot apreciar, no volen dignificar el sector perquè volen continuar enriquint-se per mitjà d’explotar-nos.

 Aquest sector dona feina a 100.000 persones, la majoria dones, i a Catalunya a més de 30.000, situant-se com al segon territori on s’estableixen les empreses que presten serveis tant per a les administracions públiques (010 Ajuntament de Barcelona, 012 Generalitat de Catalunya, 112 Emergències de Catalunya, 061 SEM Emergències Mèdiques de Catalunya, Tel. Sanitat Respon) com per grans empreses privades (Gas Natural, Aigües de Barcelona, Iberdrola, Endesa, Banc Sabadell, Caixabank, Movistar, Orange, Booking, Avis, Netflix, Meta, entre d’altres).

Els salaris dels treballadors i treballadores es troben al llindar de l’SMI per retribuir tasques que requereixen molta formació, experiència i idiomes.

Durant la pandèmia, el sector ha crescut considerablement i els beneficis de les empreses també, però les condicions de treball han empitjorat fins a límits totalment intolerables que han provocat que les denúncies a Inspecció de Treball i als Jutjats siguin la norma habitual per a poder sobreviure en el sector.

La patronal CEX, vanagloriada del gran nivell qualitatiu, tecnològic i de serveis que pot oferir des de les seves empreses als seus clients per obtenir més alts beneficis i rendiments, a canvi ofereix a les seves treballadores i treballadors un conveni precari amb condicions laborals inacceptables.

Per tot això, la UGT i CCOO han decidit convocar, un cop al mes, vaga de 24h en el sector de Contact Center per a totes les plantilles de les empreses i de les ETTs.

 La primera vaga serà el pròxim 13 de maig i s’allargarà fins que la patronal faci propostes serioses que s’ajustin a les normatives vigents i permetin dignificar el sector oferint, a les treballadores i treballadors del Contact, l’estabilitat salarial i laboral que mereixen.

 

Entrades relacionades