Consulta tota la informació sobre el Covid-19

La UGT de Catalunya hem elaborat un seguit de documentació, elaborada en format de preguntes i respostes, per facilitar la solució de dubtes sobre l’afectació sociolaboral del Covid-19: mesures organitzatives i preventives a les empreses, nous escenaris laborals, permís retribuït recuperable, expedient de regulació temporal d’ocupació (ERTO), i també informació sobre prestacions i mesures socials.

Aquesta documentació la consultes en aquesta web sempre amb la darrera actualització d’acord als decrets publicats al BOE.

  • Preguntes i respostes sobre el Coronavirus en l’àmbit laboral

La UGT de Catalunya hem preparat un document de preguntes i respostes sobre la Coronavirus en l’àmbit laboral per resoldre tots aquells dubtes que es poden plantejar els treballadors i les treballadores sobre mesures preventives i organitzatives al lloc de treball.

Podeu descarregar-vos el document de preguntes i respostes sobre el coronavirus en l’àmbit laboral en aquest enllaç.

  • Escenaris laborals que genera el COVID19

El coronavirus ha desdibuixat, al nostre país, el sistema de relacions laborals, fent aflorar diferents situacions i escenaris laborals, que van adaptant-se fins i tot, creant-se amb el pas de les hores i els dies. Els escenaris van canviant a gran velocitat, condicionats també pels reials decrets que el Govern va aprovant.

Per aquest motiu, des de la UGT de Catalunya, intentem recollir quins són, a dia d’avui, els possibles escenaris laborals que els treballadors i les treballadores es poden trobar.

Pots consultar el document Escenaris laborals que genera el coronavirus en els següents enllaços:

Versió en català

Versió en castellà

  • Permís retribuït recuperable: preguntes i respostes
El 29 de març s’ha publicat al BOE el Real Decret Llei 10/2020 que regula el permís retribuït recuperable per a les persones treballadores que no prestin serveis essencials.
Hem elaborat un document de preguntes amb resposta sobre aquest permís que recordem, malgrat la moratòria d’un dia, entra en vigor avui mateix.

 

Pots consultar-lo en català en aquest enllaç.

 

  • Tot el que has de saber sobre un ERTO

En primer lloc, volem recordar que les mesures alternatives, particularment el treball a distància, hauran de ser prioritàries davant del cesament temporal o reducció de l’activitat, tal com ho estableix el recent Reial decret llei 8-2020, aprovat el 17 de març.

En aquest document hi pots consultar tota la informació sobre els expedients de regulació temporal d’ocupació: què és? quan és per força major? com ens afecta? quins efectes té sobre les cotitzacions? qui té dret a rebre la prestació? consumeix atur? i si soc treballador/a fix discontinu/a? hi ha indemnització? quins tràmits he de  fer? i si estic de baixa?, entre moltes altres casuístiques.

Informació sobre els ERTO (català)

Información sobre los ERTE (castellà)

  • Protocol del Consell de Relacions Laborals de Catalunya davant el coronavirus SARS-COV-2

El Consell de Relacions Laborals -òrgan estable de concertació social format pel Departament de Treball, Afers Socials i Famílies, Foment del Treball Nacional, Pimec, CCOO de Catalunya i UGT de Catalunya- ha consensuat un nou document  de recomanacions per a empreses i persones treballadores sobre el coronavirus SARS-COV-2, el 21/03/2020, d’acord amb la informació disponible en aquesta data, que es revisarà en funció de l’evolució de la situació.

En aquest enllaç podeu consultar el document [21/03] del Consell de Relacions Laborals de Catalunya “Recomanacions per a empreses i persones treballadores sobre actuacions vinculades a les situacions que es puguin produir per l’efecte del coronavirus SARS-COV-2”.

 

  • Informació sobre la realització de tràmits relacionats amb la Seguretat Social

A conseqüència del tancament de les oficins d’atenció al públic de la Seguretat Social, arran de la pandèmia COVID19, s’ha obert una nova bústia per a dur a terme les gestions per a les persones que no disposen d’un certificat digital o cl@ve.

En aquest enllaç, teniu tota la informació sobre la realització de tràmits relacionats amb la Seguretat Social.

 

 

  • Noves mesures socials per ampliar la protecció econòmica dels col·lectius més vulnerables per fer front a la Covid-19
Publicació al BOE del Reial decret llei 11/2020 pel qual s’adopten mesures urgents complementàries en l’àmbit social i econòmic per fer front a la COVID-19.

 

  • Subsidi extraordinari per a empleades de la llar

El Reial decret llei 11/2020, vigent des del 2 d’abril, inclou  un nou subsidi per a empleades de la llar afectades pel cessament o reducció d’activitat.

La UGT hem preparat un document de preguntes freqüents per resoldre dubtes: qui ho pot sol·licitar? com i quan tramitar-ho? quines quanties es perceben? és compatibe amb altres prestacions?

Pots consultar el preguntes freqüents ‘Subsidi estraordinari per a empleades de la llar’ en aquest enllaç.

Puedes consultar el preguntas frecuentes ‘Subsidio extraordinario para empleadas del hogar’ en este enlace.

Deixa un comentari