El Secretariat Nacional de Catalunya (SNC)

foto_camilros_petita
Camil Ros
Secretari general
Neix a Vallromanes (Vallès Oriental) el 1972 i viu a Girona. Té estudis d’Administratiu i va començar a treballar amb 15 anys en tasques administratives a diferents empreses del sector de la construcció. S’inicia en els moviments socials i la política amb 14 anys, fent assemblees a l’Institut de FP de Montornès del Vallès durant les vagues d’estudiants de mitjans dels anys 80, i també es va declarar insubmís de la prestació social substitutòria l’any 1994. Entra al sindicat l’any 1996 com a cofundador de l’Avalot – Joves de la UGT de Catalunya. De 1998 a 2008 va ser secretari general de la UGT de les Comarques Gironines. El 2008 entra a formar part del Secretariat Nacional de la UGT de Catalunya, primer com a secretari de Política Sectorial i a partir del 2009 com a secretari de Política Sindical i coordinador de l’Àrea Externa. Des de l’any 2016, secretari general de la UGT de Catalunya.
foto_matiascarnero_petita
Matías Carnero i Sojo
President
Neix l’any 1968 a Barcelona. El 1987 comença a treballar a la SEAT com a operari de muntatge. El 1988 és escollit delegat al comitè d’empresa de SEAT Zona Franca i el 2001 esdevé president del comitè d’empresa de SEAT Martorell. Des del 2003 és membre del Comitè Europeu i del Comitè Mundial del Grup Volkswagen. El 2009 entra a formar part del Secretariat Nacional de la UGT de Catalunya, primer com a secretari adjunt a la Secretaria General, l’any 2013 com a secretari general adjunt i el 2016 com a president, càrrec que renova al 16è Congrés.
foto_nuriasole_petita
Núria Solé i Domingo
Vicesecretària general
Neix l’any 1960 a Lleida. És diplomada en Treball Social des de 1980 i entra el 1982 a treballar a l’Ajuntament de Lleida com a assistent social d’atenció primària. L’any 1992 s’afilia a la UGT de Catalunya, i el 1994 esdevé presidenta del Comitè d’Empresa de l’Ajuntament de Lleida. El 2006 passa a ser-ne la presidenta de la Junta de Personal, càrrec que ostentarà fins al 2012. L’any 2005 entra en l’executiva de la Federació de Serveis Públics de la UGT de les Terres de Lleida. El 2009 és escollida secretària d’Organització de la UGT de les Terres de Lleida i n’és secretària general del 2013 al 2016. Fins al 2020, secretària d’Organització de la UGT de Catalunya i presidenta del patronat d’IDFO.
foto_jordicamallonga_petita
Jordi Camallonga i Mateu
Secretari adjunt a la Secretaria General
Neix l’any 1957 a Barcelona. El 1978 s’afilia a la UGT de Catalunya. Comença a treballar en el sector sanitari, a l’Hospital del Mar i més tard passa a formar part de  l’Ajuntament de Barcelona. De 2001 a 2003 s’encarrega de la Secretaria de Territori i Petita Empresa de la UGT de Catalunya. L’any 2003 és escollit vicesecretari general de la Federació de Serveis Públics. El 2009 torna a formar part del Secretariat Nacional de Catalunya com a secretari d’Organització i coordinador de l’Àrea Interna del sindicat. Del 2016 al 2020, vicesecretari general.
foto_davidpapiol_petita
David Papiol i Bernal
Secretari d’Organització i coordinador de l’Àrea Interna
Neix l’any 1972 a Barcelona. És tècnic superior en Indústria Alimentària. Des de l’any 1993 és treballador de l’empresa Expafruit i des de 1998 n’és delegat i president del comitè d’empresa. Ha estat secretari d’Organització de la Federació Agroalimentària de la UGT del Baix Llobregat (1998) i també el secretari general (1999). L’any 2004 és escollit secretari d’Organització de la Federació Agroalimentària a nivell nacional i l’any 2009 n’esdevé el secretari general de la federació. L’any 2011 es produeix la fusió de la Federació Agroalimentària amb la Federació d’Indústries Afins, i és elegit secretari d’Organització de la nova Federació d’Indústria i Treballadors Agraris (FITAG). L’any 2013 esdevé secretari de Moviments Socials i Igualtat de la UGT de Catalunya i, fins a l’any 2020, secretari de Mobilitzacions i Agitació. Actualment, també és president de l’Associació d’Ajuda Mútua d’Immigrants a Catalunya (AMIC – UGT de Catalunya).
foto_nuriagilgado_petita
Núria Gilgado i Barbadilla
Secretària de Política Sindical i coordinadora de l’Àrea Externa
Neix a Barcelona l’any 1977. És diplomada en Relacions Laborals per la Universitat de Barcelona, llicenciada en Ciències del Treball per la UOC i estudia Dret. També és Postgrau en Relacions Laborals i Negociació Col·lectiva per la Universitat de Barcelona. L’any 1999 entra a treballar a l’empresa Transports Redur i n’és escollida delegada l’any 2003. Des del 2008 és treballadora de Metro de Barcelona. L’any 2005 entra a formar part de l’executiva de l’antiga Federació de Transports, Comunicacions i Mar, primer com a secretària d’Igualtat i després (2009) com a secretària d’Acció Sindical. L’any 2013 és escollida secretària d’Acció Sindical de la Federació de Serveis per a la Mobilitat i el Consum (SMC) de la UGT de Catalunya, fins al 2016, quan entra al Secretariat Nacional de Catalunya com a secretària de Política Sindical, càrrec que revalida al 16è Congrés i que compagina amb la coordinació de l’Àrea Externa del sindicat. Forma part del Consell de Relacions Laborals i del Patronat del Tribunal Laboral de Catalunya, del Consell de Direcció del SOC i de la Comissió de Seguiment del Consell del diàleg social.
foto_omarminguillon_petita
Omar Minguillón García
Secretari de la Regió Metropolitana
Neix a l’Hospitalet del Llobregat l’any 1973. És treballador d’Iberia Líneas Aéreas a l’Aeroport de Barcelona des del 1992. Afiliat a la UGT des del 1991, ha mantingut diferents càrrecs en l’àmbit federal i territorial, així com diverses responsabilitat en la seva secció sindical des del 1993, quan també passa a formar part de l’Avalot com a membre de la Coordinadora Nacional. L’any 2005, passa a portar l’àrea de Política Institucional de l’antiga Federació de Transports, Comunicació i Mar; l’any 2012, secretari d’Acció Sindical a la UGT del  Baix Llobregat; i el 2015,  secretari general del Sector Transports de la FeSMC-UGT de Catalunya.
foto_gemmabescos_petita
Gemma Bescós Orrios
Secretària d’Administració
Neix l’any 1973 a Barcelona. Llicenciada en Economia per la Universitat de Barcelona l’any 1996. L’any 1997 s’afilia a la UGT i s’incorpora al Gabinet Tècnic del sindicat on aplica els seus coneixements en anàlisi econòmica. Directora de l’Anuari Sociolaboral de la UGT de Catalunya els anys 2000 i 2001. L’any 2002, coordinadora tècnica de la Secretaria d’Administració del sindicat. L’any 2013, assumeix la Direcció Financera de la UGT de Catalunya.
foto_evagajardo_petita
Eva M. Gajardo Rodríguez
Secretària d’Igualtat i Formació
Neix l’any 1968 a Fuente del Maestre (Badajoz). És Agent en Igualtat certificat per la Universitat de Barcelona i Tècnica de nivell Intermedi en Prevenció de Riscos Laborals. Comença a treballar a la cadena de supermercats Condis i el 1998 es fa càrrec de l’acció sindical de la UGT dins l’empresa. El 2009 és escollida secretària de Polítiques d’Igualtat de la Federació de Comerç, Hostaleria, Turisme i Joc de la UGT de Catalunya. Més endavant esdevé la responsable del Sector de Comerç de la federació fins al 2013, any en què passa a formar part del Secretariat Nacional de la UGT de Catalunya. L’any 2016 és reelegida i passa a ser secretària d’Igualtat i Formació professional, càrrec pel que torna a ser escollida pel 16è Congrés. Participa a la Comissió Nacional per a la intervenció coordinada contra la violència masclista i també és membre de la Comissió Rectora del Sistema de Formació i Qualificació Professionals de Catalunya i membre del Consell de la Formació i Qualificació Professionals tant a nivell de Catalunya com de la ciutat de Barcelona, i del Consell de Relacions Laborals de Catalunya.
foto_enriquetaduran_petita
Enriqueta Durán Cordero
Secretària de Política Social
Neix l’any 1958 a Lourdes (França). L’any 1979 comença a treballar per a l’Administració General de l’Estat. El 1989 es diploma a l’Escola Universitària de Treball Social de Barcelona. L’any 1990 forma part de la Comissió Diocesana d’Immigració (Càritas) i el 1992 exerceix de treballadora social al Centre Penitenciari Can Brians. El 1994 s’integra als equips d’Atenció a la Infància i l’Adolescència de l’Ajuntament de Barcelona i el 2003 entra a la Junta de personal del consistori en representació de la UGT. Des de 2008 i fins al 2016 és responsable del sector de Dependència de la Federació de Serveis Públics de la UGT de Catalunya (posteriorment, Serveis Socials i Igualtat). Des del 2016 és secretària de Polítiques Socials al Secretariat Nacional de Catalunya, càrrec que renova en el 16è Congrés.
foto_carlosdepablo_petita
Carlos de Pablo Torrecilla
Secretari de Política Institucional
Neix l’any 1967 a Barcelona. Llicenciat en Dret per la Universitat de Barcelona i advocat en exercici. Treballador d’Aigües de Barcelona des de l’any 1993. L’any 1997 s’afilia a la UGT. Fundador de la secció sindical de la UGT a Aigües de Barcelona, de la qual en va ser secretari general durant 12 anys, i coordinador general de la UGT del grup AGBAR a l’Estat. És mediador i conciliador del Tribunal Laboral de Catalunya des de l’any 1998. Ha format part els darrers 20 anys de diferents òrgans de direcció de la UGT. Va ser membre de la Comissió Executiva de la Federació d’Indústries Afins de Catalunya (FIA), responsable del Sector de l’Aigua de la Federació estatal; i els darrers deu anys, primer va formar part de l’equip de direcció de la UGT del Baix Llobregat, essent-ne el seu secretari comarcal els darrers dos mandats.
foto_cecilioliminana_petita
Cecilio Limiñana Sibina
Secretari adjunt de la Regió Metropolitana
Neix l’any 1969 a Barcelona. Extensió universitària en Relacions Laborals i formació en Ciències Polítiques. Empleat públic a l’Ajuntament del Prat de Llobregat, passa a formar part de la secció sindical al 1993 i el 1999 esdevé president del comitè. El 2005, passa a ser secretari d’Organització de la Federació de Serveis Púbics del Baix Llobregat i, entre 2010 i 2021 ha estat secretari comarcal.