Objetius de Desenvolupament Sostenible. Agenda 2030

Agenda 2030 és una agenda integral i multidimensional —referida a les tres dimensions del desenvolupament sostenible (l’econòmica, la social i l’ambiental)— i d’aplicació universal, i es desplega mitjançant un sistema de 17 objectius de desenvolupament sostenible. Es pretén aconseguir l’equilibri entre aquestes tres dimensions. Els ODS han d’implicar els governs, totes les administracions públiques, empreses (sector privat) i societat civil, entre d’altres. En quest sentit, els sindicats i la UGT de Catalunya estem cridats a participar activament en els processos nacionals de seguiment dels ODS, amb la perspectiva de promoure i defensar els drets de les persones treballadores i els interessos de les més pobres i vulnerables.
Selecciona el teu ODS

Notícies d’ODS i Agenda 2030

Enllaços d’interès

Web de la ONU i els Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS)
Web de l’Aliança Catalunya 2030
Web del Consell Assessor per al Desenvolupament Sostenible de Catalunya

Acció Sindical i Negociació Col.lectiva

La nostra accio sindical està orientada a aconseguir el compliment dels Objectius de Desenvolupament Sostenible amb la garantia dels drets de les persones treballadores, fomentant la seva participació en els temes de sostenibilitat mitjançant els convenis col.lectius amb clàusules orientades al desenvolupament sostenible i al compliment dels ODS a les empreses.

Projectes

La UGT Catalunya treballa conjuntament amb administracions, agents econòmics i socials de forma cohesionada i activa amb projectes que ens permeten avançar de forma efectiva en un model territorial i social més just i sostenible. Aquesta acció possibilita incrementar la resilència dels territoris, dinamitzar i l’economia territorial i per tant, incrementar i l’ocupació estable i de qualitat.
Participem activament en projectes com l’Agenda Urbana de Catalunya (l’eina que permetrà potenciar les oportunitats i afrontar els reptes que planteja la creixent urbanització a Catalunya, amb sis eixos temàtics que condensen el conjunt d’objectius i reptes que es plantegen a la Declaració de Quito i a l’Agenda 2030) i l’Agenda Rural de Catalunya (full de ruta per al desenvolupament territorial, socioeconòmic i ambiental, incorporant els Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) per a garantir el futur del món rural català.

boton_telefon_2022
sectorials@catalunya.ugt.org