logo_ugt
Rbla. del Raval 29-35, 08001 - Barcelona

Medi Ambient i Transició justa

Des de la Secretaria de Polítiques Sectorials i Transició Justa,  la nostra organització, lluita per garantir els drets i els interessos dels treballadors i treballadores i les condicions ambientals, impulsant l’acció sindical per transformar el nostre model de societat en un model més just, sostenible i inclusiu, debatint i desenvolupant propostes i polítiques orientades a la millora del benestar social i fomenta i difon la cultura i consciència mediambiental de la ciutadania a través de projectes, actes i jornades, la celebració dels dies mundials i la realització de publicacions i documentació sindical-mediambiental.

Transició justa i Economia circular

Els efectes de l’escalfament global són cada dia més visibles i és urgent adoptar les mesures adequades per frenar-lo. La reorientació de les polítiques energètiques, de producció i consum, de l’aigua, agrícola, de mobilitat i d’ordenació del territori, han d’anar acompanyades de polítiques de transició justa, amb mesures que no deixin a ningú enrere.

La transformació industrial i la reconversió dels sectors afectats, ha de relitzar-se simultaneament amb una transformació del mercat laboral i de les relacions laborals.

La UGT de Catalunya lluitem i vetllem per construir un model econòmic i productiu ambiental sostenible, circular i hipocarbònic, amb energies netes, renovables i eficients, socialment just,  integrador i equitatiu,  generador d’ocupació estable i de qualitat, amb feines sostenibles, dignes i segures i activitats respectuoses amb el medi ambient.

En aquest apartat trobareu tota la informació i publicacions relacionades amb la transició justa i l’economia circular.