logo_ugt
Rbla. del Raval 29-35, 08001 - Barcelona

Igualtat i Gènere

La igualtat de gènere consisteix en erradicar la violència i la discriminació contra les dones, així com assegurar que tenen les mateixes oportunitats que els homes en tots els àmbits de la vida.

Treballem per la igualtat entre dones i homes a la feina, combatent la discriminació salarial, i promovent la conciliació de la vida familiar i laboral, així com la corresponsabilitat en el repartiment de les cures.

Notícies relacionades

sentenciaserveisjuridics
La UGT de Catalunya guanya una sentència sobre l’afectació del permís de maternitat en el càlcul d’incentius o primes variables

Els Serveis Jurídics de la UGT de Catalunya ha guanyat una sentència que reconeix l’actitud discriminatòria de l’empresa RENFE Viajeros…

ugt-cat-pantalla-presentacio-guia-llenguatge-inclusiu-2022
La UGT de Catalunya presenta la Guia ‘Igualtat, també en el llenguatge’

El proper divendres, 3 de juny tindrà lloc la presentació de la Guia de la UGT de Catalunya per a…

sentencia
La UGT de Catalunya guanya una sentència que reconeix el dret a exegir el permís de lactància acumulada sense haver esgotat el permís de maternitat i/o paternitat

Els Serveis Jurídics de la UGT de Catalunya han guanyat una sentència innovadora que reconeix el dret d’un treballador a gaudir, de forma compactada, el…

XASI
La XASI és la Xarxa d’Agents Sindicals per la Igualtat de la UGT de Catalunya, i té com a objectiu interconnectar totes les delegades i delegats de la nostra organització que lluiten i treballen per prevenir, sensibilitzar, detectar i intervenir sobre qualsevol discriminació que es pugui donar en l’àmbit laboral. La Xasi es va crear el 2001.
Si ets delegada o delegat de la UGT de Catalunya i vols formar part de la XASI i rebre tota la informació que fa difusió la Secretaria d’Igualtat, fes clic aquí i omple la fitxa.
La Unió General de Treballadores i Treballadors de Catalunya amb l’objectiu de sensibilitzar i informar sobre la igualtat de tracte i no discriminació entre dones i homes en l’àmbit laboral elabora i desenvolupa eines, referències i recursos com a suport a les actuacions de les delegades i delegats com també a treballadores i treballadors. (…)
LGTBI
La UGT de Catalunya vol mostrar el compromís inequívoc de la nostra organització sindical en l’erradicació de les desigualtats que pateixen les persones LGBTI —lesbianes, gais, bisexuals, transgèneres i intersexuals— en el marc de les relacions laborals i, per extensió, a la resta de la societat.
Destacats

Campanyes

Campanyes vigents

Anteriors campanyes

Activitats

Accediu a consultar la informació de totes les jornades, assemblees, tallers formatius, actes sindicals, etc. que organitzem des de la secretaria d’Igualtat i també de les que participem, tant les finalitzades com les que es duran a terme properament.

SIAM

El SIAM (Servei d’Informació, Assessorament i Mediació per dones) és un servei de la UGT de Catalunya que té com a objectiu informar les dones sobre els seus drets i combatre les desigualtats que poden patir en qualsevol àmbit de la seva vida.
Facilitem informació, assessorament i, quan es fa necessari, mediació en matèria d’igualtat d’oportunitats entre dones i homes en els àmbits laboral, familiar o en casos de violència masclista.
El SIAM és un servei de consultes que també et pot servir per conèixer els recursos que existeixen per atendre les teves necessitats.
Per contactar amb el SIAM podeu fer-lo a través de correu electrònic: igualtat@catalunya.ugt.org

Dies internacionals

En aquest apartat podeu consultar tots els dies internacionals, així com tots els materials i activitats que s’elaboren des de la Secretaria d’Igualtat per tal de commemorar, visibilitzar i reivindicar aquests dies.

Documentació relacionada

Títol Data de creacióCategoriesEtiquetesEnllaçdoc_categories_hfilterdoc_tags_hfilter