logo_ugt
Rbla. del Raval 29-35, 08001 - Barcelona

8 de Juny, Dia Mundial dels Oceans

Avui, dia 8 de juny, celebrem el Dia Mundial dels Oceans: un dia per conscienciar-nos de la importància ecològica, econòmica i social dels oceans del nostre planeta i per entendre el paper fonamental que tenen en la nostra vida quotidiana.
Aquest any 2022, un any emmarcat en el Decenni de Ciències Oceàniques de l’ONU,  i sota el lema «Revitalitzar els oceans a través de l’acció col·lectiva»,  us convidem a actuar de manera coordinada per aconseguir amb les nostres accions conjuntes l’Objectiu de Desenvolupament Sostenible 14 establert a l’Agenda 2030, que advoca per «conservar i utilitzar de manera sostenible els oceans, els mars i els recursos marins».
Des de la UGT de Catalunya volem aprofitar el Dia Mundial dels Oceans per reivindicar la importància de mars i oceans com a font de recursos, d’oportunitat econòmica, de treball i de vida, i la necessitat de protegir-los. Tal com indiquem en el nostre manifest, exigint als governs que treballin per la resiliència i la millora de la capacitat d’adaptació dels oceans als impactes generats pel canvi climàtic, amb inversions i estratègies i plans de gestió i d’ordenació de l’espai marítim i dels ecosistemes marins i l’explotació sostenible dels oceans, per fer una transició justa que no deixi ningú enrere, que enforteixi la societat i garanteixi la protecció dels oceans.
Tu, jo, nosaltres, vosaltres, tots i totes protegim els oceans! Són el nostre origen i el nostre futur.
Aquí podeu consultar més informació.

Entrades relacionades