Skip to main content Scroll Top
logo_ugt
Rbla. del Raval 29-35, 08001 - Barcelona
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

Medi Ambient genera precarietat laboral amb la subcontracta de la seguretat de Torreferrussa

torreferrussa
El preu ofertat per l’empresa Ibercom 2 no garanteix el mínim salarial pactat en el conveni col·lectiu sectorial i obre la porta a què es cometi frau en la contractació del personal i en la cotització a la Seguretat Social

La UGT de Catalunya denuncia les condicions de precarietat laboral amb què el Departament de Medi Ambient ha adjudicat a l’empresa Ibercom 2 el servei de seguretat de l’edifici de Torreferrussa, on es troba el Centre de recuperació de fauna salvatge (Santa Perpètua de Mogoda).

La subcontractació d’aquest servei a un preu de 10 euros/hora no garanteix de cap manera el mínim salarial ni les condicions laborals pactades en el conveni col·lectiu sectorial i, d’altra banda, obre la porta a què –com fan una part important de les empreses del sector- es cometi frau en la contractació del personal i en la cotització a la Seguretat Social.

El nostre sindicat ha demanat reiteradament a les administracions públiques catalanes que vetllin per la qualitat de l’ocupació del personal de les subcontractes, tal com si es tractés de personal contractat de manera directa. Les ofertes temeràries que sovint presenten les empreses que opten a concursos públics no fan més que fomentar precarietat laboral i salarial i irregularitats amb Hisenda i la Seguretat Social, ja que tot i oferir preus molt baixos, aquestes empreses mai no renuncien a obtenir el màxim benefici.

La UGT de Catalunya recorda que a l’Acord estratègic, signat pel Govern de la Generalitat i els agents socials, es van introduir tota una sèrie d’elements per garantir la qualitat de l’ocupació a les administracions públiques, i es va recollir el compromís del Govern d’elaborar en el futur una llei sobre contractes de les administracions públiques catalanes.

Entrades relacionades

Leave a comment

UGT Catalunya
Resum de privacitat

Aquest lloc web utilitza galetes per tal de proporcionar-vos la millor experiència d’usuari possible.

La informació de les galetes s’emmagatzema al navegador i realitza funcions com ara reconèixer-vos quan torneu a la pàgina web i ajuda a l'equip a comprendre quines seccions del lloc web us semblen més interessants i útils.

Podeu consultar la nostra politica de privacitat a política de privacitat

Més informació sobre la nostra política de cookies