Skip to main content Scroll Top
logo_ugt
Rbla. del Raval 29-35, 08001 - Barcelona
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

Els conductors del Tramvia denuncien la pressió de la direcció i els riscos de seguretat

tramvia

La UGT de Catalunya vol expressar el rebuig dels treballadors i les treballadores del Tramvia de Barcelona per les afirmacions que la direcció de l’empresa està realitzant a la seva pàgina web i als panells informatius de parades i tramvies, tot culpant els conductors i conductores dels retards que s’estan originant en totes la línies de Trambaix i Trambesòs.
El nostre sindicat vol denunciar que l’origen dels retards es troba en la ineficàcia d’un sistema que només funciona quan es pressiona el treballador fins al límit de les seves possibilitats i en unes condicions que posen en risc la seguretat dels conductors, dels passatgers i de la resta de ciutadans.

Per poder complir els horaris establerts, la direcció de l’empresa està fent treballar els conductors durant una jornada mitjana de 8,15 hores ininterrompudes, està fent circular els tramvies a una velocitat mitjana de 19 km/h al tram de la Diagonal (els autobusos, per exemple, circulen a 9 km/h) i no garanteix el correcte manteniment de les línies (semàfors que no funcionen, enclavaments que fallen…). Aquestes condicions de treball -a les que hem d’afegir la manca de seguretat i les agressions de passatgers en algunes zones de la ciutat- generen estrès en una plantilla que, tot i la seva joventut, ja comença a patir baixes per depressió i per malalties laborals.

La plantilla de Trambaix i Trambesòs (190 treballadors i treballadores) ha decidit posar fi al sobreesforç que posa en risc la seva seguretat i la dels passatgers. Per això des d’ahir i de manera indefinida realitzen la seva feina de forma segura, adaptant la velocitat a les condicions de circulació. La UGT de Catalunya no permetrà més pressions als treballadors per complir amb uns temps de trajecte summament estressants i totalment inacceptables en les actuals condicions. Si l’empresa no redueix la seva pressió sobre la plantilla, en els propers mesos es plantejarà la convocatòria de vaga.

Entrades relacionades

Leave a comment

UGT Catalunya
Resum de privacitat

Aquest lloc web utilitza galetes per tal de proporcionar-vos la millor experiència d’usuari possible.

La informació de les galetes s’emmagatzema al navegador i realitza funcions com ara reconèixer-vos quan torneu a la pàgina web i ajuda a l'equip a comprendre quines seccions del lloc web us semblen més interessants i útils.

Podeu consultar la nostra politica de privacitat a política de privacitat

Més informació sobre la nostra política de cookies