
Com a membres de la Confederació Europea de Sindicats (CES), des de la UGT de Catalunya ens adherim a la carta que els principals sindicats europeus han enviat a l’Alta Representant de la Unió Europea, Kaja Kallas.
En aquesta carta, signada per una desena de confederacions sindicals eurpees que representen més de 45 milions de treballadors i treballadores arreu d’Europa, es reclama a la Comissió Europea:
- Que utilitzi tots els instruments disponibles per aconseguir un alto el foc immediat i durador a Gaza i per garantir l’entrada d’ajuda humanitària immediata sense impediments.
- Que actuï en base a les seves pròpies avaluacions sobre les violacions de drets humans i impulsi sancions immediates, inclosa la suspensió de l’Acord d’Associació UE-Israel.
- Que posi fi a totes les relacions comercials i econòmiques amb els assentaments israelians als territoris palestins ocupats, il·legals segons el dret internacional.
Els sindicats europeus recorden que la fam com a mètode de guerra constitueix un crim de guerra segons la Cort Penal Internacional i exigeixen que la Unió Europea assumeixi les seves responsabilitats polítiques, legals i morals.
A més, des de la UGT de Catalunya denunciem l’assassinat deliberat de tot l’equip de periodistes d’Al Jazeera la setmana passada, que eleva a 238 el nombre de periodistes assassinats des de l’inici de la guerra a Gaza. Una xifra que evidencia l’intent sistemàtic d’eliminar veus crítiques i silenciar el relat sobre el genocidi.
El genocidi no fa vacances
Des de la UGT de Catalunya recordem que el genocidi no fa vacances. Per això, som presents cada dimecres d’agost a les 19:00 h a les concentracions a la plaça de Sant Jaume de Barcelona, convocades per la coalició Prou Complicitat, exigint:
- El trencament total de relacions amb Israel.
- L’embargament integral d’armes i tecnologia militar.
- El compliment de les resolucions del Tribunal Internacional de Justícia (TIJ) i sancions efectives.
Israel només continua matant gràcies a la seva impunitat i a la complicitat internacional.
Des del Comitè Ugetistes per Palestina, seguim reiterant la nostra solidaritat amb el poble palestí i denunciant el genocidi perpetrat per Israel.
















