logo_ugt
Rbla. del Raval 29-35, 08001 - Barcelona
Post Type Selectors

Concentració a l’empresa Aneto per persecució de  l’acció sindical de la UGT FICA de Catalunya per por que es destapi un ERO encobert

Els treballadors i les treballadores de l’Aneto, es concentraran el pròxim 2 de juny, a les 9.30h a les portes de l’empresa amb seu a Artés.
L’empresa ANETO – del grup alimentari espanyol amb seu a Barcelona, Adam Foods-  situada a Artés està perseguint sindicalment a membres del comitè d’empresa de la UGT FICA de Catalunya. Aquest fet és inacceptable en un país en què l’acció sindical  i el dret a la negociació col·lectiva es troba protegida per la pròpia constitució.
El comitè d’empresa ha actuat diligentment amb les seves funcions de representació i defensa dels treballadors i treballadores. L’empresa des del primer moment ha posat pals a les rodes al dret a informació i consulta, negant-se a proveir de dades bàsiques com els balanços, els TC1 i TC2 fet que va provocar que es demanés la intervenció de la inspecció de treball. De la mateixa manera, l’empresa  incompleix sistemàticament el conveni de càrniques, i nega a l’entrada dins el recinte empresarial dels assessors sindicals entre molts altres.
Paral·lelament, l’empresa ANETO va començar un seguit d’actuacions contra un dels delegats sindicals de la UGT FICA de Catalunya que han culminat amb una sanció de 60 dies, aïllant al company i posant-lo a fer tasques molt per sota de la seva responsabilitat, amenaçant-lo si parla amb els companys i companyes i negant-li la legítima utilització de les seves hores sindicals
D’altra banda, la UGT FICA de Catalunya vol denunciar que darrere aquestes mesures s’amaga la voluntat de l’empresa d’amagar un ERO encobert  fet que la nostra organització venia denunciant. Davant d’aquesta situació exigim la immediata ratificació de l’empresa, la retirada de la sanció i el retorn a la legalitat per part d’ANETO.
Per aquest motiu ens concentrarem el pròxim divendres 2 de juny  a les 9:30 h a les portes de l’empresa ANETO (c/Sant Jordi 19-23 d’Artés).