És un requisit, respectar el conveni col·lectiu de sector per part de totes les empreses que s’hi presentin, si no Aena podria desqualificar a aquelles empreses, com Swissport Handling, que no ho facin. En cas de no fer-ho, els aeroports comptarien amb empreses pirates com a proveïdores de serveis.
Entre altres motius, l’empresa no ha mostrat intenció de garantir la recuperació del poder adquisitiu durant la vigència del conveni, les taules del qual resten congelades des de l’any 2019, després d’acordar-se l’última actualització també amb conflictivitat.
Tampoc s’assegura l’equiparació salarial, quelcom impedeix complir amb l’actual Conveni Sectorial, així com el regulat en l’actual Reforma Laboral, amb diferències econòmiques que oscil·len entre un 15 i un 23%.
Finalment, no s’ha volgut negociar sobre l’ampliació en la progressió retributiva, fet que suposaria que els treballadors i les treballadores segueixin amb la seva carrera professional en igualtat de condicions que la resta de companyes i companys del sector.
L’empresa pretén compensar i absorbir salaris garantits de les treballadores i treballadors que van patir processos de subrogació.
Tots aquests fets són la realitat que pateixen la plantilla de Swissport Handling. Per a tot això, els sindicats han decidit dur a terme convocatòria d’una sèrie de mobilitzacions tots els dilluns, dimarts i dijous, iniciades el 27 de febrer fins al pròxim 13 d’abril.
Avui mateix, la FeSMC-UGT de Catalunya, juntament amb la resta d’organitzacions socials, registrarà, als mossos d’esquadra, la concentració de treballadores i treballadors de l’empresa Swissport i les altres empreses de l’aeroport pel compliment dels convenis.
El pròxim dilluns 6 hi haurà una concentració a la terminal 1 de l’Aeroport Josep Tarradellas Barcelona-El Prat a les 12h.