logo_ugt
Rbla. del Raval 29-35, 08001 - Barcelona

FP Dual

La Formació Professional Dual significa l’obtenció d’un títol professional mitjançant l’aprenentatge pràctica l’empresa i remunerat. Actualment es troba en procés d’implantació, no només a CAT, també a ESP i a la resta de la UE. La millora de la qualificació professional de les persones treballadores així com la disminució de la desocupació en el mercat de treball català, implica què a Catalunya s’han d’adoptar i posar en marxa, sense retards innecessaris, un conjunt de polítiques que millorin el sistema de la Formació Professional, tinguin una incidència favorable en l’àmbit ocupacional i contribueixin a l’increment de la competitivitat de l’economia catalana i al manteniment de la cohesió social. En aquest sentit, UGT va organitzar una “Jornada Tècnica sobre els Nous reptes de l’FP”el 13 de Maig del 2014, a  Tarragona. Posteriorment, UGT també organitzà  la “Jornada  sobre la Formació Professional Dual que necessitem a Catalunya“, efectuada en data 30 d’Octubre de 2014 a la nostra seu de Rambla Sta. Mònica, a Barcelona. En ambdós cassos, pots consultar els informes i el posicionament d’UGT respecte de la Formació i qualificacions Professionals. Aquí també tens un article al respecte  publicat al Diari del Treball, al gener del 2016.
El desplegament de la Llei 10/2015 de la Formació i Qualificació Professionals de Catalunya, que ja  ha començat des del passat 1 de setembre del 2015, crearà un espai de debat on tots i totes hem de poder dir la nostra. Per això és fonamental que coneixem com funcionarà el nou sistema de Formació i Qualificació Professionals. En particular, cal fer-se una idea clara de què és la FP Dual, especialment els destinataris d’aquest servei.
Finalment, si en voleu conèixer exemples de com funciona la FP Dual, et proposem que visitis aquests links i et facis la teva pròpia opinió:
Per consultar termes (en anglès) pots accedir a aquest lloc web.