logo_ugt
Rbla. del Raval 29-35, 08001 - Barcelona

II Jornada del Sindicat Professional d’Infermeria de la UGT de Catalunya

El proper 8 de juny es celebrarà, a l’Hospital Universitari Vall d’Hebron, la II Jornada d’infermeria de la UGT Catalunya que tindrà lloc de 8.30h a 14.30h.
Des de la UGT Serveis Públics considerem que és indispensable fer valdre la tasca dels i les professionals, la dedicació i vàlua en el complex encaix de la sanitat catalana.
La infermeria s’ha vist abocada a fer front a una pandèmia i pràcticament sense informació ni formació. Aquest sector, ha demostrat que la infermeria és el pilar que sustenta el sistema sanitari.
D’altra banda, les especialitats d’infermeria ja són una realitat, cada vegada hi ha més companyes que fan l’EIR i s’especialitzen en les branques que ja té reconegudes el ministeri de sanitat, però també és cert que no estan desenvolupades totes les especialitats que calen i que el sector es troba en una necessitat essencial on les infermeres assumeixin tasques molt més especifiques i focalitzades en les diferents pràctiques específiques o patologies concretes per poder donar una qualitat d’assistència.
És obvi que aquesta situació genera interaccions entre professionals i que s’ha de saber definir quin és el rol de cada professional i en quins camps hem de convergir i en quins hem de divergir. Saber connectar i conviure sense que ningú perdi de vista els orígens i arrels. Per a la infermeria, l’usuari és un tot i la visió holística que li dona és el tret diferencial que la pròpia infermeria aporta en els seu rol diari. I és per això que la UGT Serveis Públics, presentem aquesta jornada amb l’esperit més constructiu i reivindicatiu, amb la certesa de que som nosaltres les que hem de consensuar quin és el camí que la infermeria ha de recórrer per potenciar i desenvolupar la nostra professió.
Ara més que mai ens han de reconèixer que som A1, ara més que mai jubilació als 60 anys, ara més que mai som infermeria.
Intervindrà en la presentació de la jornada:
  • Encarna Fernández (Secretaria General de Serveis Públics de la UGT Catalunya)
  • Mª Àngels Barba Flores (directora d’infermeria de l’Hospital Universitari Vall d’Hebron)
  • Joan Sánchez (Resp. del sindicat professional d’infermeria)

Entrades relacionades