La Plataforma Sindical de Guies de Muntanya de la UGT de Catalunya mostra el seu suport al manifest i mobilització de “Parets Lliures”

La Plataforma Sindical de Guies de Muntanya de la UGT de Catalunya mostra el seu suport al manifest de “Parets Lliures” i s’adhereix a la mobilització convocada el dia 9 de juny a les 15h, al Mirador de Montserrat a tocar del Monestir, per aquest col·lectiu d’escaladors en defensa de la pràctica de l’escalada sostenible en el medi natural.
La Plataforma Sindical de Guies de Muntanya (PSGM), com a membres de la UGT de Catalunya, adherida a l’agenda 2030, són partícips i divulgadors en la tasca de preservació del medi natural, un medi que és casa nostra i a més, el nostre lloc de treball.
Subscriuen el manifest d’un col·lectiu que també vetlla per la preservació del medi, per la pràctica de l’escalada sostenible i responsable, el qual no és el culpable dels problemes ecològics que pateixen les nostres muntanyes. Els escaladors són un col·lectiu minoritari que estima la muntanya i les seves parets, que sempre han entès i respectat les restriccions coherents en la seva relació amb el medi natural, tenint en compte les dades del mateix Departament de Territori i Sostenibilitat “El 31,7% del territori és espai natural protegit que garanteix la conservació de la biodiversitat i el patrimoni natural més rellevant i representatiu de Catalunya“.
Així i tot, els escaladors i guies de muntanya encara són víctimes constants pel creixent nombre de restriccions unilaterals sense sentit que s’imposen des de l’administració i organismes responsables. En cap cas, però, es té en compte l’impacte negatiu a escala ecològica que genera el turisme de masses que cada cap de setmana envaeix i assetja la muntanya de Montserrat per qualsevol dels seus accessos, camins i corriols.
Des de la Plataforma Sindical de Guies de Muntanya de la UGT de Catalunya es denuncia que les decisions es prenguin de forma unilateral sense tenir en compte als col·lectius implicats i primers interessats en la seva conservació i no en la seva degradació. Malauradament amb aquesta forma de procedir l’únic que s’aconsegueix és l’aplicació de mesures ineficaces per l’objectiu que es persegueix. Es podria creure que és per incapacitat dels que prenen les decisions o perquè anar al nucli del problema suposaria trepitjar altres interessos.