La UGT-Bombers de Catalunya reclama al Govern restablir el PAGI i aturar la ingerència i extorsió del secretariat de les ADF

El sindicat de bombers de la UGT Serveis Públics juntament amb els altres sindicats representatius de Bombers de la Generalitat de Catalunya reclamen al president en funcions i a l’arc parlamentari que es restableixi el Pla d’Actuació del Grup d’Intervenció (PAGI) i que s’aturi la ingerència i extorsió del secretariat de les Agrupacions de Defensa Forestal (ADF) en les polítiques d’extinció d’incendi forestal.

En vespres d’una campanya d’incendis forestals que es presenta força complexa, la DGPEIS ha redactat una actualització del Pla d’Actuació del Grup d’Intervenció en incendis forestals (PAGI) amb les instruccions a seguir, que són les mateixes que les d’altres anys. El PAGI situa als ADF a la cua de l’incendi quan aquest esdevé un gran incendi forestal i els bombers ja han pres posicions.

Els sindicats de bombers consideren que la participació de les ADF és necessària i que la seva col·laboració és imprescindible, però denuncien que les ADF vulguin més protagonisme i presència als grans incendis i que estiguin portant a terme pressions polítiques a un Govern interí i afeblit, fins a provocar que aquest hagi reculat en el pla d’actuació. Els sindicats de bombers denuncien que aquesta retirada posar en risc l’organització i seguretat operativa de la campanya d’incendis forestals, i adverteixen que la possibilitat d’un accident greu o mortal en foc forestal pot col·lapsar l’organització canviant el focus d’atenció de l’incendi pel de l’accident.

Per tot això, els bombers, bomberes i comandaments de la Generalitat de Catalunya mitjançant els seus representants legals, demanen al Govern de la Generalitat de Catalunya i a tot l’arc parlamentari:

1. Aturar la ingerència i extorsió del secretariat de les ADF en les polítiques d’extinció d’incendi forestal.
  2. Restablir el PAGI Vs.2024
  3. Aturar l’espoli pressupostari en forma de subvencions cap aquestes associacions en matèria d’extinció.
  4. Tornar les ADF al Pla INFOCAT en la inestimable tasca de suport, prevenció i gestió del bosc.
  5. Destinar més recursos a aquestes associacions en matèria de prevenció i gestió del bosc i la biomassa en forma de subvencions i ajuts a la compra de maquinària pesant.

Els sindicats de bombers volen posar en relleu que els serveis públics són els garants de l’equitat, del benestar social i d’una societat moderna, i que de la mateixa manera que en un foc d’indústria o d’un edifici l’extinció no la fan els inquilins o propietaris, el foc forestal no pot quedar en mans  d’un exèrcit de ciutadans voluntariosos.

Els sindicats representatius del cos de Bombers de la Generalitat de Catalunya adverteixin que qualsevol accident fruit d’aquesta perillosa deriva recaurà sobre l’esquena dels responsables polítics i del secretariat de les ADF i que el col·lectiu de bombers i bomberes es reserva la possibilitat d’iniciar qualsevol acció de no corregir aquesta situació.