La UGT de Catalunya assisteix a l’euromanifestació a Brussel·les, convocada per la CES, per a les eleccions al Parlament Europeu

Les eleccions de 2024 al Parlament Europeu són les eleccions parlamentàries europees més importants des de fa molts anys. Determinaran si Europa es manté en la senda del progrés i la solidaritat que es va demostrar en resposta a la crisi de la COVID-19, i fa costat a les treballadores, treballadors i les seves comunitats en tot el continent; o si tornarà a l’austeritat, amb els seus atacs a la classe treballadora.
Des de la CES, la Confederació Europea de Sindicats de la qual la UGT en forma part, es vol manifestar la necessitat d’una Europa com una comunitat de pobles i nacions en la qual tothom és lliure de viure en pau i treballar sense por a la pobresa, la inseguretat, la falta de respecte, la discriminació, la violència, la guerra o l’opressió: Una Europa que sigui un gran lloc per a viure, treballar, criar als teus fills, cuidar dels teus sers estimats i jubilar-te i envellir. Una Europa que posi en pràctica el pilar europeu de drets socials. Una Europa que protegeixi els drets humans fonamentals, inclosos els drets reproductius, esforçant-se per aconseguir la igualtat de gènere, i es convida a tots els partits i candidats i candidates europeus a recolzar aquests valors i prioritats.
Fem una crida als partits, moviments i persones treballadores perquè repel·leixin l’amenaça de l’extrema dreta, que afirma deshonestament fer costat als treballadors i treballadores quan, en realitat, ataca als seus sindicats i els seus drets democràtics, desmantellant els drets humans i els drets de les dones en particular. Ha de rebutjar-se la cooperació amb les forces d’extrema dreta en el Parlament Europeu i en altres institucions europees.
Demanem a les persones treballadores, als i les estudiants, a les i els pensionistes, i a totes les persones a Europa que votin en les eleccions europees i que facin sentir la seva veu per una Europa més justa i més social.
En l’últim any, les treballadores i els treballadors han sofert retallades salarials rècord en termes reals, mentre que els empresaris sense escrúpols continuen registrant beneficis rècord. Mentrestant, les institucions de la UE amenacen amb tornar a l’austeritat i obrir la porta a una major desregulació, castigant encara més a la classe treballadora.
És una necessitat per a la societat que les eleccions europees donin com a resultat un Parlament i una Comissió compromesos a treballar per una Europa justa, amb ocupacions segures, salaris dignes, serveis públics excel·lents, drets per a les dones i igualtat per a tots, drets forts per als treballadors i les treballadores i una negociació col·lectiva i un diàleg social reforçats. Cal impedir els atacs als sindicats: el desmantellament dels sindicats ha de ser punible com a delicte. Són necessaris per a defensar i reforçar la democràcia a Europa.
Junts i juntes podem complir aquesta missió essencial per a una Europa que podem estar orgullosos de llegar a les generacions futures.
És per aquests motius, que aquest matí hem assistit a una manifestació a Brussel·les juntament amb la resta de sindicats que conformen la CES.
Podeu consultar el manifest en aquest enllaç.