logo_ugt
Rbla. del Raval 29-35, 08001 - Barcelona
Post Type Selectors

La UGT es reafirma en que la solució al conflicte del Sàhara Occidental ha de passar pel marc de l’ONU

Davant la situació creada, després de la comunicació per part del govern del Marroc d’una carta del President d’Espanya (no reconeguda pel sindicat), la Unió General de Treballadores i Treballadors, UGT, manifesta:

1) Més enllà dels llargs anys de lluita del Poble Sahrauí, 47 anys més tard, generació rere generació veu com es manté la mateixa situació que a l’inici del conflicte: desenes de milers de refugiades i refugiats sahrauís en els camps a Algèria, i la colonització del Marroc de l’antiga colònia espanyola. Aquest, és un fet que no pot obviar-se per part de la comunitat internacional i per la qual cosa és necessari trobar, en el marc de les Nacions Unides, una solució a aquest conflicte i sobretot, a la situació que viuen els sahrauís fora del seu país.

2) Sense tenir coneixement exacte dels termes de la carta, la UGT vol recordar al Govern els compromisos que, com a Regne d’Espanya, té adquirits internacionalment en el concert de les Nacions Unides i la comunitat internacional, que han de desembocar en un referèndum on el Poble Sahrauí decideixi el seu futur.

3) En aquest sentit, requerim al Govern d’Espanya que qualsevol posició diferent es produeixi després d’un debat intern i un necessari consens nacional, en una qüestió que genera tants sentiments en la societat espanyola.

4) Finalment, ens reafirmem en què la solució del conflicte passa per les resolucions de la Nacions Unides, en el marc d’un acord multilateral.

Entrades relacionades