logo_ugt
Rbla. del Raval 29-35, 08001 - Barcelona
Post Type Selectors

La UGT FICA de Catalunya exigeix a la Corporació Alimentària de Guissona, un avaluació de riscos psicosocials pels treballadors i treballadores d’Ucraïna

La corporació alimentària de Guissona compte, d’entre els seus treballadors i treballadores, amb unes 600 persones provinents d’Ucraïna.

Arran de l’esclat del conflicte bèl·lic amb Ucraïna, la secció sindical de la UGT FICA de Catalunya hem exigit per carta, que l’empresa (atenent l’article 25 de la Llei de Prevenció de Riscos Laborals) consideri als treballadors i treballadores que provenen d’Ucraïna, com a personal sensible i com a tal reclamem que:

1. Proporcionar ajuda psicològica a les persones afectades a través de la mútua laboral.

2. Permisos retribuïts per auxiliar a familiars i amics que fugen de la guerra i que es troben tan dins les fronteres d’Ucraïna com de tercers països.

3. Complementar fins al 100% en cas que la IT fos fruit de motius psicològics arran de la guerra.

4. Reubicació del personal o adaptació del lloc de treball en cas que es determini l’existència de perill per la persona o un tercer.

Des de la nostra organització valorem positivament els esforços de l’empresa de portes enfora per ajudar a la població d’Ucraïna. Aquest compromís ha d’anar acompanyat d’una voluntat ferma per tal i que la responsabilitat social de l’empresa també recaigui en els seus treballadors i treballadores.

Entrades relacionades