logo_ugt
Rbla. del Raval 29-35, 08001 - Barcelona
Post Type Selectors

La UGT i CCOO de Catalunya valoren com a insuficients les mesures urgents aprovades pel Govern de la Generalitat per pal·liar els efectes socials i econòmics de la guerra a Ucraïna

Avui s’ha reunit la comissió de seguiment del Consell del Diàleg social de Catalunya, formada pels sindicats majoritaris, UGT i CCOO de Catalunya, les patronals Pimec i Foment del Treball així com el Govern de la Generalitat. S’ha fet seguiment de les mesures aprovades pel Govern el passat 5 d’abril i 17 de maig.
El govern ha proposat als agents socials un acord sense cap partida econòmica i amb la voluntat d’estudiar conjuntament mesures sense donar resposta concreta a les peticions sindicals fetes fa més d’un mes i mig. UGT i CCOO de Catalunya en la passada reunió del 7 d’abril ja vàrem reclamar que davant de la situació de pujada de preus que amenaça especialment a les persones amb salaris i pensions més baixos, i les que depenen de prestacions i subsidis, calia abordar mesures concretes i de manera urgent:
-Increment de l’IRSC indicador de renda de suficiència de Catalunya que està congelat des de 2010 i que és l’indicador de referència per determinar l’accés a serveis socials i la Renda Garantida de Ciutadania (RGC).
– Ampliar la cobertura de la Renda Garantida de Ciutadania (RGC). La introducció de l’IMV, Ingrés Mínim Vital per part del Govern de l’estat,  hauria de permetre ampliar el nombre de beneficiaris i beneficiàries de les rendes mínimes a Catalunya i incrementar la quantia dels ajuts de manera estructural.
-Un bo social de subministraments, un pagament únic de 350 Euros, en funció dels ingressos econòmics per part de la persona sol·licitant i tota la unitat familiar, mesura de xoc per fer front a la pujada de preus i la greu situació del 26,3% de la població catalana (1.993.100 persones) en situació de risc de pobresa o d’exclusió social (AROPE).
I mesures de suport al teixit productiu, ajudes selectives i de crèdit a persones autònomes i petites empreses, sempre amb el compromís del manteniment de l’ocupació
A la reunió se’ns va advertir que no hi havia pressupost per poder abordar les mesures proposades però, que serien estudiades i rebríem resposta en un breu període de temps. Un mes i mig després, ens responen amb una proposta que no és més que una mera declaració d’intencions, sense mesures concretes ni resposta a la situació de vulnerabilitat que estan patint milers de ciutadans i ciutadanes a Catalunya.
Les mesures proposades per a la UGT i CCOO a més d’abordar qüestions d’emergència arrel de la crisis d’Ucraïna planteja canvis estructurals pendents per part del Govern de la Generalitat con és la pujada de l’IRSC congelat des de fa més de 10 anys i també, l’ampliació de la cobertura de la RGC.
Des de la UGT i CCOO de Catalunya, estem molt decebuts perquè, després d’un mes i mig, es plantegi  començar a fer valoracions de possibles noves mesures fiscals, econòmiques, energètiques, de liquiditat i finançament del teixit productiu i de protecció social, per fer front a l’impacte de la guerra. Se’ns demana un compromís a través d’un acord totalment buit de continguts. Per altra banda, l’endarreriment que portem a Catalunya respecte de la transició energètica renovable, amb d’incompliment per part del Govern de mesures previstes al PNI 2017-2019, fa del tot insuficient les mesures extraordinàries que ara es prenen.
La UGT i CCOO de Catalunya, considerem que el Consell del Diàleg Social de Catalunya ha de concertar propostes amb partides pressupostàries, i no només fer seguiment dels acords de Govern, i no deslegitimarem el diàleg social amb acords buits de continguts.
És per això que reclamem al Govern de la Generalitat propostes i pressupost necessari per abordar la situació d’emergència que pateixen els ciutadans i ciutadanes de Catalunya, els més vulnerables no podem continuar pagant aquesta crisi.

Entrades relacionades