Skip to main content Scroll Top
logo_ugt
Rbla. del Raval 29-35, 08001 - Barcelona
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

La UGT i CCOO denuncien la falta de contractació necessària per cobrir les necessitats de personal de Correus a la província de Barcelona

El fort ajustament de plantilla a la província posa en risc el repartiment diari del correu, perjudica la ciutadania i sobrecarrega el personal de Correus dels centres de la província de Barcelona, la qual cosa incrementa els riscos laborals.
 La UGT i CCOO consideren urgent que Correus garanteixi l’adequada cobertura de personal. Si l’empresa no resol la situació actual, durant els dies d’estiu que queden empitjorarà i afectarà negativament la qualitat del servei postal públic.
La UGT i CCOO denuncien la falta de cobertura en els centres de treball de Barcelona durant el període estival d’agost i setembre i la retallada històrica d’un 50% o més a les plantilles de la província. Aquesta situació ha posat els treballadors i treballadores del servei en una situació límit.
Correus està aplicant un ajustament en la contractació molt sever per la greu situació econòmica per la qual travessa, provocada per la pèssima gestió de l’anterior president, que va deixar un dèficit de 1.500 milions d’euros.
Durant mesos, els llocs estructurals necessaris no s’han cobert, ni tampoc les absències per malaltia o els permisos. S’han vist afectats per aquesta situació tots els centres de treball de Barcelona, unitats de repartiment urbà, repartiment rural i les oficines i centres de tractament, fet que ha dificultat el dret de la ciutadania a rebre diàriament, cinc dies a la setmana, el correu.
Avui, la situació dels més de 400 centres de treball i serveis rurals de la província és especialment greu en tots els centres de la capital amb sobrecàrrega de treball i en les poblacions de la província que estan patint els ajustos de plantilla. Tot plegat afecta negativament el funcionament normal de Correus que, en molts nuclis de població, no disposa de cap carter o cartera que presti el servei diari porta a porta, la qual cosa perjudica tant la ciutadania com els comerços i empreses que en depenen, especialment en l’àmbit rural.
Totes dues organitzacions sindicals afirmen que, després dels dos processos electorals que la plantilla ha dut a terme sense ni tan sols cobertura, s’ha arribat a una situació crítica que ha portat els treballadors i treballadores al límit de les seves possibilitats.
Aquesta “política de retallades” que està duent a terme la direcció de Correus, està provocant una sobrecàrrega de treball i estrès en els treballadors i treballadores que afecta la seva salut i seguretat, i té un impacte directe en la pèrdua de la qualitat del servei públic de Correus en els ciutadans i les ciutadanes.
La UGT i CCOO estimen que es disposa, de mitjana, del 50% o menys de les plantilles en els diferents àmbits, és a dir: Xarxa d’Oficines, Unitats de Repartiment, centres de tractament i Àmbit Rural de la província de Barcelona. Aquesta situació està provocant sobrecàrregues de treball inassumibles, i obliga a fer una distribució del treball impossible de complir segons marca la mateixa llei, que no pot assegurar el repartiment els cinc dies de la setmana, com exigeix el Servei Postal Universal (SPU) al qual té dret la ciutadania a tot el territori.
Totes dues organitzacions sindicals han expressat per escrit el rebuig a les retallades a la província de Barcelona i han exigit que es reverteixi la situació amb una contractació real, que cobreixi veritablement les necessitats i aposti per una empresa que doni un servei de qualitat i compleixi amb l’obligació legal de prestar el servei postal universal.
 
Exemples d’unitats amb falta de cobertura:
  • Centre Logístic Integral (CLI) Zona Franca, amb un 40% d’insuficiència de plantilla en els 3 torns (matí, tarda i nit).
  • Terrassa, Unitat de repartiment 1, 2 i 3, amb més de 225 mil habitants, falta el 40% de la plantilla.
  • Sabadell, Unitat de repartiment 2, 3, 4 i la Unitat de Serveis Urgents (USI 1), amb més de 217 mil habitants, falta el 50% de la plantilla.
  • Sant Cugat del Vallès, amb gairebé 100 mil habitants, falta el 60% de la plantilla
  • Barberà del Vallès, amb prop de 34 mil habitants, falta el 66% de la plantilla.
  • Montcada i Reixac, amb més de 36 mil habitants, falta el 60% de la plantilla.
  • Viladecans, amb aproximadament 67 mil habitants, falta el 70% de la plantilla.
  • Sant Feliu de Llobregat, amb 44.500 habitants, falta el 58% de la plantilla.
  • Sant Just Desvern, amb més de 17 mil habitants, falta el 58% de la plantilla.
  • Castellbisbal, amb prop dels 13 mil habitants, falta el 70% de la plantilla.
  • Vilafranca del Penedès, amb més de 40 mil habitants, falta el 48% de plantilla.
  • A Barcelona, capital amb més d’1 milió 400 mil habitants, falta més del 50% en els centres de treball, es detalla alguns exemples:
          En la Unitat de repartiment 42 falta el 52% de la plantilla
          En la Unitat de repartiment 16 falta el 52% de la plantilla
          En la Unitat de repartiment 11 falta el 50% de la plantilla
          En la Unitat de repartiment 31 falta el 56% de la plantilla
          En la Unitat de repartiment 35 falta el 60% de la plantilla
          En la Unitat de repartiment 20 falta el 55% de la plantilla
          En la Unitat de repartiment 15 falta el 50% de la plantilla
  • El Masnou, amb més de 23 mil habitants, falta el 58% de la plantilla.
  • Malgrat de Mar, amb més de 19 mil habitants, falta el 78% de la plantilla.
  • Caldes de Montbui, amb gairebé 14 mil habitants, falta més del 80% de plantilla.
  • Montmeló, amb 17 mil habitants, falta el 57% de plantilla.
  • Cardedeu, amb més de 18 mil habitants, falta el 70% de la plantilla.
  • Granollers, amb 63 mil habitants, falta el 63% de plantilla.
  • Mollet del Vallès, amb 52 mil habitants, falta el 70% de la plantilla.
  • Vic, amb 48 mil habitants, falta el 40% de la plantilla.
  • Tona, amb més de 8 mil habitants, falta el 40% de la plantilla.
  • Centelles, amb gairebé 8 mil habitants, falta el 66% de plantilla.

Entrades relacionades

UGT Catalunya
Resum de privacitat

Aquest lloc web utilitza galetes per tal de proporcionar-vos la millor experiència d’usuari possible.

La informació de les galetes s’emmagatzema al navegador i realitza funcions com ara reconèixer-vos quan torneu a la pàgina web i ajuda a l'equip a comprendre quines seccions del lloc web us semblen més interessants i útils.

Podeu consultar la nostra politica de privacitat a política de privacitat

Més informació sobre la nostra política de cookies