logo_ugt
Rbla. del Raval 29-35, 08001 - Barcelona

Les plantilles d’escola concertada també diem prou: convoquem vaga

Els sindicats majoritaris del sector d’educació, en concret de l’escola concertada: UGT de Catalunya, USOC i CCOO, convoquem dues jornades de vaga per als dies 15 i 16 de març.

Davant l’actitud immobilista del Conseller Cambray i les imposicions sense cap mena de diàleg ni negociació de temes com la modificació del currículum o el calendari escolar, els sindicats UGT de Catalunya, USOC i CCOO hem decidit convocar dues jornades de vaga per als dies 15 i 16 de març.

En els últims anys hem instat al Departament d’Educació, en tots els àmbits possibles, a negociar els problemes estructurals que afecten als professionals de l’educació concertada sense obtenir cap resposta positiva al respecte, sota l’excusa de la contenció pressupostària, en temps de crisi i de creixement econòmic. Les plantilles del sector estan esgotades per la situació general del sistema educatiu en etapa de pandèmia i perquè estan desenvolupant la seva feina amb equips de persones amb menys treballadors i treballadores que en els centres públics. Entre altres coses, els sindicats que convoquem aquesta vaga hem estat lluitant per l’establiment i finançament per part del Departament d’Educació de la modalitat de la jubilació parcial, sense que n’acabin de concretar mai la posada en marxa.

Els sindicats hem promogut aquesta convocatòria de vaga amb la finalitat d’exigir al Departament d’Educació que  arribi a acords amb les organitzacions sindicals amb temes que afecten al conjunt de les persones treballadores en les seves condicions laborals i que principalment es concreten en els punts següents:

• Exigim un increment de la inversió en educació fins arribar al 6% del PIB.
  • Exigim la reducció de les ràtios estructurals i la reducció de les ràtios mínimes de concertació per al manteniment de l’ocupació. Cap tancament de grups a la concertada, en centres ordinaris o d’educació especial.
  • Exigim la negociació d’un nou acord de plantilles que desenvolupi la LEC (Llei d’educació a Catalunya), amb la dotació econòmica i de plantilla necessàries per al desenvolupament del decret 150/2017, de l’atenció educativa a l’alumnat en el marc d’un sistema educatiu inclusiu. Portem més de vint anys amb les plantilles congelades.
  • Exigim l’establiment immediat de la jubilació parcial al sector.
  • Exigim el retorn del reconeixement del primer estadi als 6 anys.
  • Exigim diàleg en l’aplicació del nivell de català C2.
  • Exigim un acord de plantilles per al personal d’administració i serveis, PAS, en el pagament delegat.
  • Exigim en l’àmbit concret de l’educació especial:
  • Establiment d’una dotació de personal d’infermeria.
  • Regulació urgent dels recursos del CEEPSIRS (centres d’educació especial proveïdors de serveis i recursos).
  • Eliminar la discriminació entre categories professionals.
  • Exigim la retirada de l’ordre de calendari escolar.
  • Exigim la retirada del decret de currículum de l’educació bàsica.

És per tot això que exigim una negociació real amb el Departament i de no fer-ho, demanem la dimissió del Conseller.

Entrades relacionades