27N: concentracions contra l’acomiadament per emmalaltir

La UGT i CCOO hem convocat el 27 de novembre mobilitzacions arreu de l’Estat contra la sentència del Tribunal Constitucional que avala l’acomiadament objectiu per absències intermitents, encara que siguin justificades.
Les concentracions tindran lloc a les 12 hores davant del Congrés dels Diputats a Madrid i, a Catalunya, davant la delegació del Govern a Barcelona i les subdelegacions a Girona, Tarragona i Lleida.
En una sentència del 16 d’octubre, el Tribunal Constitucional ha desestimat la qüestió d’inconstitucionalitat interposada contra l’apartat D de l’article 52 de l’Estatut dels Treballadors que justifica l’acomiadament objectiu d’un treballador que falti el 20% o més dies laborables al seu centre de treball de forma justificada durant dos mesos.
La sentència avala l’acomiadament per faltar reiteradament al lloc de treball, encara que existeixi una causa justificada, una qüestió que és inadmissible per als drets constitucionals dels treballadors. En refusem l’argumentació de manera rotunda, així com les conclusions de la sentència, que prioritzen la llibertat d’empresa per sobre el dret a la salut i al treball de les persones treballadores.
Amb resolucions com aquesta és fa encara més evident la necessitat de derogar les reformes laborals que no han fet altra cosa que atorgar més poder a l’empresari i menys drets als treballadors i les treballadores. La sentència del Tribunal Constitucional envalenteix les empreses, que ara ja es veuen recolzades per acomiadar els treballadors i les treballadores pel simple fet d’emmalaltir. És l’exemple de la presidenta del comitè d’empresa d’Atento Lleida, que va ser acomiadada fent ús d’aquest article.
A Catalunya hi ha convocades les següents concentracions:
  • Barcelona: davant la Delegació del Govern.
  • Girona: davant la Subdelegació del Govern.
  • Lleida, davant la Subdelegació del Govern.
  • Tarragona, davant a la patronal CEPTA.