Concentració en solidaritat amb el delegat de la UGT suspès de sou i feina a T-Systems per complir escrupolosament amb el seu deure

Aquest dilluns, 4 de juny, a les 12 hores, tindrà lloc una concentració a les portes de la seu de l’empresa T-Systems ITC Iberia en suport al delegat de la UGT suspès de sou i feina per exercir les responsabilitats del seu càrrec pel que fa la defensa dels treballadors i les treballadores.

Aquesta persona, que fa 20 anys que treballa a l’empresa i 10 que n’és delegat, havia posat en coneixement de la direcció la denúncia de vulneració de drets laborals que li havien comunicat diversos treballadors de l’empresa, tal i com l’obliga la seva condició de delegat sindical. L’empresa ha respost a aquest compliment de les seves funcions obrint un expedient al delegat i suspenent-lo de sou i feina per 15 dies.

La mesura, que el nostre sindicat considera del tot injusta, coincideix amb la negociació de la renovació del conveni d’empresa que es va signar per primer cop el 2013. Ara la direcció de T-Systems pretén una clara regressió de les condicions laborals de la seva plantilla. A tall d’exemple, el conveni d’empresa de T-Systems és de 1.760 hores anuals, i la direcció demana que sigui de 1.800, com regeix en el conveni col·lectiu de consultories i estudis de mercat signat aquest mes de febrer.