Demanem que s’avanci en la implementació de la T-Mobilitat arreu del territori

El sindicat de Carreteres i Urbans de la UGT de Catalunya ha transmès a l’ATM i l’AMB la seva preocupació pels reiterats retards en la implementació de la T-Mobilitat que, entre molts altres avantatges, havia de permetre eliminar l’expedició directa del bitllet senzill per part dels conductors i les conductores.

Des del sindicat de Carreteres i Urbans de la UGT instem a les administracions competents a què, atenent els criteris de salut, es prenguin les màximes mesures de protecció pel que fa als riscos de salut per la Covid-19. Ara més que mai és necessari que l’administració es comprometi i garanteixi la mobilitat de totes les persones de forma sostenible i segura, donant alternatives al vehicle tot establint un model de mobilitat sostenible, accessible, més planificat i eficient. Des de la UGT considerem que la nova normalitat s’ha de vertebrar sobre l’eix troncal que representa el transport públic col·lectiu.

En aquest sentit, volem alertar que:

Ø  La manca d’inversions en infraestructures i mitjans de transport adequats genera desigualtats i limita les possibilitats de les persones per accedir als llocs de treball.

Ø  La distància entre el lloc de treball i el de residència obliga els treballadors i les treballadores a fer desplaçaments cada vegada més llargs i costosos.

Ø  En molts polígons industrials, el transport públic és inexistent o simbòlic.

Per aquesta raó, demanem a les autoritats competents les millores següents, atès que l’àmbit laboral és el que mou més vehicles privats:

Ø  Més inversions per a la millora de la planificació, construcció i manteniment de les xarxes de transport públic.

Ø  Plans de formació i sensibilització de seguretat viària en termes de mobilitat dins de l’empresa com a una inversió. La seguretat viària en els accidents in itinere i en missió és fonamental si volem reduir els accidents i la sinistralitat laboral.

Ø  Adoptar mesures concretes i permanents que afavoreixin la mobilitat de les persones treballadores al seu centre de treball, sense la necessitat del vehicle privat.

Ø  Un sistema tarifari que faci més accessible el transport públic a la ciutadania, que dins del context actual presenta cada cop taxes d’atur i pobres més altes.

Ø  Millorar la qualitat dels sistemes de transport públic perquè es conformin com una alternativa avantatjosa davant del transport privat, sense que els treballadors i les treballadores es vegin afectats per la restricció d’horaris, freqüència, cost o qualitat.

Ø  Una veritable adaptació de l’accés al transport públic, per a totes les persones amb mobilitat reduïda.

Ø  Demanem que arribi al conjunt del territori, tant al que és estrictament urbà com als polígons o nuclis industrials, que sovint són oblidats.