Dia Mundial del Treball Digne: Invertim en cures per a la igualtat de gènere

Treballadors i treballadores de tot el món celebrem per 12è any consecutiu el Dia Mundial del Treball Digne sota el lema ‘Invertim en cures per a la igualtat de gènere’.
La Confederació Sindical Internacional- CSI, denuncia la injustícia del sistema econòmic mundial, així com la reducció de l’espai democràtic i el deteriorament dels drets laborals, especialment els d’aquelles feines més feminitzades com són les de les cures. Es tracta d’un dia en el què sindicats del mon sencer reclamem treball digne. El treball digne ha de ser un element central de les accions governamentals per a recuperar el creixement econòmic i construir una nova economia mundial que doni prioritat a les persones.
El treball al sector de les cures continua estant infravalorat i es caracteritza per salaris baixos i condicions laborals dolentes. Al món, les dones assumeixen més de tres quartes parts del treball de cures no remunerat, que equival al 13% del PIB.
Tal i com recorda la CSI, als països industrialitzats, si invertim el 2% del seu PIB al sector de cures, es generaria un augment de la ocupació total del 2,4% al 6,1%.
Avui és un dia per reivindicar, però també és un dia per recordar els i les sindicalistes assassinats per defensar els drets col·lectius dels treballadors i treballadores, que un 87% de països vulneren el dret de vaga i que un 81% de països deneguen a alguns o a tots els treballadors el dret de negociació col·lectiva.
La UGT de Catalunya, CCOO de Catalunya i la USOC, hem redactat aquest manifest que recull totes les nostres reivindicacions.