Scroll Top
logo_ugt
Rbla. del Raval 29-35, 08001 - Barcelona
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

El Govern garanteix la tramitació dels casos més urgents de la Renda Garantida de Ciutadania

Davant la situació d’emergència a causa de la COVID-19, el Departament de Treball, Afers Socials i Famílies ha reajustat els canals de tramitació de la Renda Garantida de Ciutadania per garantir-ne el seu accés i tramitació, sobretot en els casos d’urgència.

Els casos de necessitats urgents s’atendrà des dels Serveis Territorials del Departament (preferentment de manera telefònica).

Les situacions d’urgència social s’atendran a través dels equips d’urgència dels Serveis Bàsics d’Atenció Social. Aquests casos es tractaran com a prioritaris.

Per una altra banda, el Departament garanteix que les persones que ja perceben la prestació, continuaran rebent-la amb normalitat. Però, totes les cites prèvies concedides per sol·licitar l’RGC es reprogramaran a partir del 20 d’abril, trucant directament a les persones interessades.

Les noves peticions de cita prèvia es faran de la mateixa manera establerta (trucant al 900 400 012 o a través de l’assistent virtual del web de la Renda Garantida de Ciutadania) i es mantindrà com a data de presentació de la sol·licitud, la de la petició de cita prèvia.

Així mateix, a través del número gratuït  900 400 012 es pot consultar la situació dels expedients i de les sol·licituds tramitades. També s’hi poden comunicar els canvis de situació que quedaran degudament registrats, per garantir els drets de les persones beneficiàries.

Per a més informació, podeu consular la nota de premsa del Govern.

Related Posts