Davant la situació d’emergència a causa de la COVID-19, el Departament de Treball, Afers Socials i Famílies ha reajustat els canals de tramitació de la Renda Garantida de Ciutadania per garantir-ne el seu accés i tramitació, sobretot en els casos d’urgència.
Els casos de necessitats urgents s’atendrà des dels Serveis Territorials del Departament (preferentment de manera telefònica).
Les situacions d’urgència social s’atendran a través dels equips d’urgència dels Serveis Bàsics d’Atenció Social. Aquests casos es tractaran com a prioritaris.
Per una altra banda, el Departament garanteix que les persones que ja perceben la prestació, continuaran rebent-la amb normalitat. Però, totes les cites prèvies concedides per sol·licitar l’RGC es reprogramaran a partir del 20 d’abril, trucant directament a les persones interessades.
Les noves peticions de cita prèvia es faran de la mateixa manera establerta (trucant al 900 400 012 o a través de l’assistent virtual del web de la Renda Garantida de Ciutadania) i es mantindrà com a data de presentació de la sol·licitud, la de la petició de cita prèvia.
Així mateix, a través del número gratuït 900 400 012 es pot consultar la situació dels expedients i de les sol·licituds tramitades. També s’hi poden comunicar els canvis de situació que quedaran degudament registrats, per garantir els drets de les persones beneficiàries.
Per a més informació, podeu consular la nota de premsa del Govern.