El Tribunal Suprem també dona la raó a la UGT i obliga la Generalitat a retornar la part meritada de la paga extra del 2012 al personal laboral

GeneralitatLa UGT de Catalunya ja havia guanyat davant del TSJC la demanda interposada contra el Govern. Uns 12.000 treballadors podran reclamar la part de la paga extra meritada

El Tribunal Suprem ha donat la raó a la UGT de Catalunya –com ja va fer el TSJC al novembre de 2013- en el recurs de cassació 227/2014, obligant la Generalitat a retornar la part meritada de la paga extra de desembre de 2012 al seu personal laboral.

La justícia ha tornat a avalar els arguments jurídics de la Federació de Serveis Públics de la UGT de Catalunya i ha declarat il·legal la supressió de la part meritada fins al 15 de juliol de 2012, ja que considera que l’aplicació de la retallada no pot tenir efecte retroactiu.

Es tracta d’una altra sentència guanyada pel nostre sindicat en aquest sentit i suposa que tot el personal laboral de la Generalitat de Catalunya (uns 12.000 treballadors i treballadores) podrà reclamar el 54,16% de la paga de Nadal. Al mes de març, la Generalitat havia retornat un 24% per decret estatal, però de nou la justícia condemna l’Administració a abonar també el 30% restant.

Davant l’atracament sofert per part de l’Administració, el nostre sindicat ha defensat sempre amb contundència els drets dels treballadors públics i no pararem d’exigir per totes les vies el compliment efectiu del seus drets i condicions de treball.